Spanska hästar! "Del 4"

IMG_8384.jpg

IMG_8360.jpg

IMG_8284.jpg

IMG_8298.jpg


Vilket fantastiskt väder och ridunderlag vi har nu! Var ute och lekte med Mio i helgen och lyckades få med mig en fotograf också, så vi kan dela med oss av glädjen!
 
Nu har jag en "egen" liten spanjorska :love: Ett avelssto som ska sättas igång i brist på betäckningsplaner. Reina XXXIV heter hon, nån här vet vem hon är. Lämnat många fina föl, är helt underbar själv och nu ska vi se hur hon funkar som ridhäst! Hon är nog inte utbildad, men troligen riden i Spanien litegrann. Helt otroliga rörelser, men blir 17 år i år så jag vet inte hur mycket som finns kvar. Har henne på heltid, men bara som medryttare. Så spännande!!
 
Många av er har nog sett på fb redan...

Men jag såg rätt! Prinsessan travade rent! Helt ren på rakt spår, liten reaktion på böjprov (kommer antagligen alltid ha) och lite ojämn i högervarv på volt men det trodde veterinären skulle lösa sig när hon kommer igång och får röra på sig lite. Så ingen mer sjukhage och ingen mer boxvila. Nu är hon istället ute med kompisarna i lösdriften och får till och med börja promenadridas. Lyckan är total!!!


Tog en promenad med sadel igår...
barefoot_christ_promenad_56aa7f7e2a6b2260a45c6758.jpg


Hon var lite som tjuren Ferdinand när hon kom ut hade knappt tid att hälsa på de andra utan bara gick runt och frustade...
losdrift2_56a9605a2a6b22608b9ae3f5.jpg


Middagsdags med gänget..
losdrift3_56a9605dddf2b336bff01a73.jpg
 
Åh vad härligt @pink_angel :love:

Reina ska sättas igång för hand nu. Vi var på lektion för en mycket kunnig tjej som är inriktad på den akademiska/klassiska dressyren och hon kommer nu få leda oss framåt så att säga. Alla föl har gjort att hennes kropp är rätt efter, så det kommer ta lååång tid innan det blir nån ridning. Men det gör inget. Jag kommer "gå" lektion med henne istället och vi ska bygga upp henne sakta.
Första lektionen var... spännande kan man väl säga. Med ett inte helt avvant föl (nåja, åring då) kvar i stallet och helt ensam i ridhuset samt att nån ställer krav på en gjorde att Reina sprang. Och sprang. Och sprang. Så nu ska jag jobba på att få henne att ta det lugnt på lina. Vi ska även vänja henne vid inspänningstyglar för att få henne mer ihop. Det ska bara vara så en kort period, sen ska hon jobbas utan såklart.
Hon rör sig så fint så jag blir alldeles knottrig :love:
 
GLAD PÅSK ALLIHOP! :D:D:D

Bjuder på lite bilder på den senaste tiden med Duna som nu rids ordentligt ca 2-3ggr i veckan och jobbas mycket från marken/rids ut däremellan. Känns otroligt fräsch :) Kan inte fatta att den här hästen nästan varit död 3ggr.

Lite hemma bilder...
1458893814-13234.jpg

1458555573-13234.jpg


Inte riktigt bett henne om detta hahah men vad är jogga runt lite??? Säger Duna :p
1457296589-13234.png



Har redan hunnit med en AR clinic också....var så roligt att få komma iväg igen!

1458650207-13234.jpg

1458650206-13234.jpg


Ha en riktigt bra påskhelg nu allihop!
=) // Pink
 
GLAD PÅSK ALLIHOP! :D:D:D

Bjuder på lite bilder på den senaste tiden med Duna som nu rids ordentligt ca 2-3ggr i veckan och jobbas mycket från marken/rids ut däremellan. Känns otroligt fräsch :) Kan inte fatta att den här hästen nästan varit död 3ggr.

Lite hemma bilder...
1458893814-13234.jpg

1458555573-13234.jpg


Inte riktigt bett henne om detta hahah men vad är jogga runt lite??? Säger Duna :p
1457296589-13234.png



Har redan hunnit med en AR clinic också....var så roligt att få komma iväg igen!

1458650207-13234.jpg

1458650206-13234.jpg


Ha en riktigt bra påskhelg nu allihop!
=) // Pink
Härligt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp