Spara på telefonens SD-kort?

CillaW

Trådstartare
Min nya LG70 klagar över att den snart inte har plats för mer, samtidigt som det finns jättemycket plats på SD-kortet. Det verkar väldigt korkat.

Hur övertygar jag den om att spara nedladdningar på kortet i stället för sitt internminne?

Har provat att ladda ner ett program som ska låta mig tala om för den att jag bestämmer, men den vill inta ha det programmet.... ERROR.
 
Min nya LG70 klagar över att den snart inte har plats för mer, samtidigt som det finns jättemycket plats på SD-kortet. Det verkar väldigt korkat.

Hur övertygar jag den om att spara nedladdningar på kortet i stället för sitt internminne?

Har provat att ladda ner ett program som ska låta mig tala om för den att jag bestämmer, men den vill inta ha det programmet.... ERROR.

De nyaste Androidversionerna tillåter inte att appar lagras på sd-kort. Däremot kan alla filer, bilder, filmer osv läggas på sd-kortet.
 
De förklarade inte på vad sätt det skulle vara bra? Jag måste vara dum som inte "begriper".

Appar är långsamma om de körs från SD-kortet var en förklaring. Jag tycker mest det är mitt problem om jag har apparna på sd-kortet.

Jag är lika dum som dig för jag begriper inte heller :)
 
Appar är långsamma om de körs från SD-kortet var en förklaring. Jag tycker mest det är mitt problem om jag har apparna på sd-kortet.

Jag är lika dum som dig för jag begriper inte heller :)

Nja. Den största delförklaringen som jag förstått det är säkerheten, att appar inte längre kan göra som de vill med innehållet på SD-kortet utan de har styrt upp det hela stenhårt.

Men funktionen som togs bort var extremt användbar på många sätt och vis och det pågår ett mindre uppror bland Android-användare över den nya KitKat-versionens SD-kort-nyheter. Ibland har Google gett med sig och löst såna problem förut.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 677
Senast: Mitra
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp