Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Man hör ju ofta "skräckhistorier" om bebisar som sparkar av revben, sparkar så det gör ont, osv. Så jag undrar när under graviditeten sådant händer? Jag tycker min bebis är rätt så livlig ( läste någonstans att sparkarna avtar efter 25:e veckan för då börjar det bli ont om plats, tror min bebis missade det avsnittet... :D ) , men ont gör det inte, och h*n är inte ens i närheten av några revben. H*n har lyckats träffa blåsan några gånger, men inte ens det är särsklit obehagligt.

Så berätta nu, har jag det "onda" framför mig, eller är det olika hur hårt bebisarna sparkar?

Jenny
 
Sv: Sparkar

Jamtland skrev:
Man hör ju ofta "skräckhistorier" om bebisar som sparkar av revben, sparkar så det gör ont, osv. Så jag undrar när under graviditeten sådant händer? Jag tycker min bebis är rätt så livlig ( läste någonstans att sparkarna avtar efter 25:e veckan för då börjar det bli ont om plats, tror min bebis missade det avsnittet... :D ) , men ont gör det inte, och h*n är inte ens i närheten av några revben. H*n har lyckats träffa blåsan några gånger, men inte ens det är särsklit obehagligt.

Så berätta nu, har jag det "onda" framför mig, eller är det olika hur hårt bebisarna sparkar?

Jenny
Tror det beror på hur pass livligt barnet är. Ingen av mina har sparkat hårt. Och aldrig på revbenen alls. Det har aldrig gjort det minsta ont när de har sparkat.
 
Sv: Sparkar

Min äldsta, 19 år, hugaligen, hon sparkade inte men använde min ena revbensbåge som benpress. Hon låg alltså fixerad och tog spjärn om nedersta revbenet och rätade ut sig så gott det gick. Jag kände tårna på utsidan av revbenen kunde konstatera att det var tio tår!
Jag fick inget brott men skador på revbensfästena.
Från början efter förlossningen hade jag ont jämnt men det klingade av.
Men blir jag väldigt anfådd så kommer smärtan tillbaka än idag!
 
Sv: Sparkar

Bada mina var valdigt livliga. Forsta var beraknad till Alla Hjartans Dag. Pa juldagen sparkade hon pa gallblasan vilket efter gardagens julbord var lite kanslig :angel: sa jag fick ett typ gallstensanfall. Smartan fran det satte igang varkar sa jag fick Bricanyl och ligga pa sjukhuset tills varkarna avstannade.

Andra var sapass livlig att hon snurrade runt och kilade fast huvudet under revbenen pa mig under forlossningen. Jag var oppen 8 cm och *vips* sa var det satesbjudning :eek: :crazy: Jag jobbade under hela graviditeten med henne och det hande ibland att hon sparkade och holl pa sa in i vassen att skjortan fladdrade :D :bump:
 
Sv: Sparkar

Jag blev väckt ganska exakt 5 på morgonen sista månaden av Alexander som kickade på vänster sida på de revbenen som sitter längst ner.Det var så otroligt härligt :love: :banana: .
Det blev ju lite blått och gult är klart men som sagt det var så skönt att få den kontakten.

// Åsa
 
Sv: Sparkar

Jag själv får riktigt ont när hon sparkar, först var det revbenen som led illa men nu är det urinblåsan som får stryk. Ibland tjuter jag ut 'Aj' t.om :crazy:
 
Sv: Sparkar

Båda mina grabbar har roat sig med att sparka mig rejält i revbenen och det var under de sista månaderna av graviditeten (7-9) den yngste var riktigt vidrig och man kände, precis som någon annan sa, lätt hur stor foten var och att det fanns tår på den.

Mina sparkade på höger sidas revben (i sidan liksom).
 
Sv: Sparkar

Samma här.. jag har en hel vild bebis i mage. På kvällarna är det rätt kul att ligga och kolla på magen för det gymnastiseras riktigt ordentligt där inne så magen ändrar form hela tiden, det ser precis ut som h*n försöker ta sig ut... och det gör rätt så ont för ibland kommer det in riktiga fullträffar speciellt mot revbenen men även urinblåsan får sig sina smällar.. Är i v 27

När min dotter låg i magen så var det precis tvärtom hon var jättelugn och det kunde gå dagar innan jag kände något och när jag väl kände något så var det bara lite "fladder". Hon sov f.ö. isig igenom hela förlossningen så de fick kalla in en doktor för att kolla att allt var ok för hjärtljuden var så låga... doktorn bara skrattade när hon upptäckte att hon bara sov... :D
 
Sv: Sparkar

Min lille kille (född 20/7) sparkade inte så mkt men han lekte akrobat. Han föddes två veckor för tidigt med knut på navelsträngen och hade den två varv runt halsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 805
Senast: gulakatten
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 917
Senast: LenaH
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 255
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp