Bukefalos 28 år!

Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Nu får ni spindelexperter hjälpa mig för mina nerver klarar inte mycket mer... hösten 2007 hade jag mitt första besök av en skitstor spindel som satt på min vägg :s Den var kanske 7 cm i omkrets om man säger, alltså ingen långbening utan med tjock kropp och så :S Jag har världens spindelskräck och kan knappt se dom på bilder, kul att den ska välja att sitta på min vita vägg i mitt rum :cool:

Sen var det lugnt hela 2008, så nu för ett par veckor sedan innan jag skulle till skolan så upptäcker jag en spindel några cm ifrån mig när jag skulle hämta ett par kläder på golvet. Denna var ännu större! Typ 11 cm i omkrets! Jag är inte så bra på uppskattning av mått men ärligt den var jättestor. Jag fick världens chock och grät aslänge. Pappa hjälpte mig att på kvällen få bort den. Så två veckor senare en kväll när jag skulle gå ut ur mitt rum för att borsta tänderna sitter en jävel till, inte lika stor som föregående men nära på, vid min dörrlist!!! Jag hoppar fem meter bakåt och vrålar tills mamma kommer och får ta bort den. Dessa händelser har gjort att jag inte ens kan gå in i mitt rum utan att alltid stanna upp, kontrollera väggar och golv etc för att se till att ingen objuden äcklig sak sitter där.

Så jag undrar, varför?! Har det att göra med att mitt rum ligger på nedervåningen eller? Tips på hur man INTE får fler såna besök? Snälla? :s Som sagt, mina nerver klarar inte det här så mycket mer :/
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Var det en sådan här?
http://www.pinebar.com/DiaryImages/2007/slides/2007-10-16_Spindel.JPG
Den kallas Husspindel och är ganska vanlig och ofarlig.
Dock inte så mysiga att bo med...Hade hur många som helst när jag bodde i en källare, sprang i sängen på nätterna:eek:när man skulle sova...
Dom gillar fukt.
Spindlar är bra att ha i sitt hem eftersom dom äter andra skadedjur,men roligt är det ju inte.
Googla husspindel så kanske du får bra tips på vad du kan göra med dom.
/H
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

tack för svaret men NEJ jag kollar aldrig frivilligt på bilder på spindlar! Jag får typ en chock då :s jag är helt hysteriskt rädd :/ men fy vad hemskt att dom sprang i sängen :o Jaa jag vet inte riktigt om mitt rum är fuktigt, däremot kanske lite ostädat :p
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Nu får ni spindelexperter hjälpa mig för mina nerver klarar inte mycket mer... hösten 2007 hade jag mitt första besök av en skitstor spindel som satt på min vägg :s Den var kanske 7 cm i omkrets om man säger, alltså ingen långbening utan med tjock kropp och så :S Jag har världens spindelskräck och kan knappt se dom på bilder, kul att den ska välja att sitta på min vita vägg i mitt rum :cool:

Sen var det lugnt hela 2008, så nu för ett par veckor sedan innan jag skulle till skolan så upptäcker jag en spindel några cm ifrån mig när jag skulle hämta ett par kläder på golvet. Denna var ännu större! Typ 11 cm i omkrets! Jag är inte så bra på uppskattning av mått men ärligt den var jättestor. Jag fick världens chock och grät aslänge. Pappa hjälpte mig att på kvällen få bort den. Så två veckor senare en kväll när jag skulle gå ut ur mitt rum för att borsta tänderna sitter en jävel till, inte lika stor som föregående men nära på, vid min dörrlist!!! Jag hoppar fem meter bakåt och vrålar tills mamma kommer och får ta bort den. Dessa händelser har gjort att jag inte ens kan gå in i mitt rum utan att alltid stanna upp, kontrollera väggar och golv etc för att se till att ingen objuden äcklig sak sitter där.

Så jag undrar, varför?! Har det att göra med att mitt rum ligger på nedervåningen eller? Tips på hur man INTE får fler såna besök? Snälla? :s Som sagt, mina nerver klarar inte det här så mycket mer :/

Jag vaknade en natt av att något kröp på mig, och tände snabbt som fan, så vare en spindel! Jag sov inte i min säng på 2 dagar!:P
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Jag tror inte det finns så mycket att göra åt tyvärr, du kan ju dock kolla runt om det finns något man kan spraya för att minimera deras besök.

Var ditt rum ligger kvittar garanterat, spindlar tar sig in överallt. Jag har haft en massa spindlar inne i mitt rum och jag bor på övervåningen.


Ett tips är dock att du tar tag i din fobi, det går att få bort eller åtminstone att förbättra rädslan.
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Du skaffar en innekatt. :idea:
Jag har två innekatter (förutom på somrarna då de dödar bromsar på landet istället) och de har varnat mig för alla spindlar som kommit in från balkongen. Dock dödar de dem så långsamt så jag brukar få ta hand om det med en tidning, barmhärtigast mot både mig och spindeln. :crazy:
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Kunde inte sagt det bättre själv.

Hemma hos mig är spindlar och harkrankar rena delikatessen :d (:crazy::eek:)

Missar katterna en inkräktare så är det bara att peka ut den för dem så kommer de springandes och slås nästan om att äta upp stackarn. :D
 
Sv: Spindlar i rummet :S (inga bilder!)

Håller med jag med! :D

Katter är perfekta spindeljägare, oftast...
Min särbos katt är fenomenal på att jaga och glufsa i sig alla kryp som kommer in. Inget undgår honom.

När min katt levde, så sa hon alltid till när det kom in kryp. Men hon var för jäkla kräsen för äta upp dom! Jag fick lov att ta bort dom. Gjorde jag det inte bums så blev hon sne!

Katter är sköna djur... :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp