Spinoff FL tråden könskodade barnkläder

Det där är ett påstående som finns men som ingen butik kunnat påvisa. PoP har tex aldrig haft direkt uppdelat och det har inte påverkat försäljningen.

PoP gjorde ju sina kollektioner mer tydligt könade för ett tag sedan, hur har det påverkat försäljningen? Jag tycker det blev väldigt mycket till det sämre.
 
Rean sålde slut på 2 timmar. Deras speciella släpp under hösten ännu snabbare. Det är inte samma hysteri som för 3 år sen, när köerna var 10tusentalsfolk 1 minut efter att släppet gjorts men de säljer som smör.

Finns massor med rea på mängder av webshoppar kvar? I typ alla storlekar. Populariteten har dalat men så är det ju med allt, det går upp och ner. Det kommer bli lika hysterisk igen nån gång säkert för att sen sjunka osv. Personligen tycker jag de är tacky, nästan alla figurer har ansiktsuttryck ser ut som de nyss fått orgasm typ.
 
Finns många barnklädesmärken som är hyffsat unisex, men de är ofta dyrare än kedjorna pga mer eko och reko produktion.
 
Hur har det gått för PoP sedan de könade mer tydligt?
Jag har inte något direkt att basera detta på men jag själv och många i min omgivning handlar inte där längre just pga detta Detta var ju det man var ute efter. Könskodade kläder kan jag kpa billigare någon annanstans
 
Jag har inte något direkt att basera detta på men jag själv och många i min omgivning handlar inte där längre just pga detta Detta var ju det man var ute efter. Könskodade kläder kan jag kpa billigare någon annanstans

Ja precis. Jag köper fortfarande ytterkläder där pga kvaliten, men resten blev ju gravt trist. Tycker allt verkar hamnat på rean också, så skulle bli förvånad om det gått bra. Dock går väl handeln generellt trögt nu.
 
Hur har det gått för PoP sedan de könade mer tydligt?

Tycker också att det blivit tråkigt sedan de delade upp det, på vad de tycker, kön. Exakt därför jag handlade där, för att det var mer neutralt och då fick det gärna kosta lite mer.

Tyckte det var lättare när barnet var bebis med storlek 50-62, då var det mer vitt och grått och beige som gällde i affärerna. Nu är det svårare att få tag i det.
 
PoP gjorde ju sina kollektioner mer tydligt könade för ett tag sedan, hur har det påverkat försäljningen? Jag tycker det blev väldigt mycket till det sämre.

jag slutade handla då men vad jag sett har de inte delat upp det i butikerna. Kläderna fick andra färgskalor och modernare uttryck så svårt att säga vad som ev påverkat försäljningen.
 
Det finns helt klart många som gillar könskodade kläder. PoP har dock inte delat upp sina kläder i butiker baserat på kön vad jag sett. De bytte även färgskalor och lite allmän inriktning så svårt att säga vad som gett effekt (om det gjort det).

Mini Rodini är väl det lysande exemplet. Syns i alla program på tv, på kändisars ungar osv. De har kollektioner från tidigt 00tal som är samlarkollektioner. I höst släppte de första vuxenkollektionen som sålde slut på nanosekunder. Det som finns på rean är ytterst lite av själva kollektionen, MR släpper många per år. När hysterin var som värst såldes kläderna från utsålda kollektioner till fyrdubbla priser efter några timmar. Då är de dyra från början.

Taggar in @BernT då jag inte fick svara i andra tråden. Självklart slår inte varje kollektion men jag finner inget annat märke med samma försäljningstryck på. Sen förstår jag att alla inte gillar designen, men att de går bra är svårt att förneka.
 
Det finns helt klart många som gillar könskodade kläder. PoP har dock inte delat upp sina kläder i butiker baserat på kön vad jag sett. De bytte även färgskalor och lite allmän inriktning så svårt att säga vad som gett effekt (om det gjort det).

Mini Rodini är väl det lysande exemplet. Syns i alla program på tv, på kändisars ungar osv. De har kollektioner från tidigt 00tal som är samlarkollektioner. I höst släppte de första vuxenkollektionen som sålde slut på nanosekunder. Det som finns på rean är ytterst lite av själva kollektionen, MR släpper många per år. När hysterin var som värst såldes kläderna från utsålda kollektioner till fyrdubbla priser efter några timmar. Då är de dyra från början.

Taggar in @BernT då jag inte fick svara i andra tråden. Självklart slår inte varje kollektion men jag finner inget annat märke med samma försäljningstryck på. Sen förstår jag att alla inte gillar designen, men att de går bra är svårt att förneka.

Nej PoP har inte delat upp butikerna utifrån kön, men kläderna har blivit klart mer könssterotypiska i färg och uttryck.

Ja Mini Rodini är ett bra exempel. Trendigt men dyrt, som många andra märken som är mer unisex än kedjorna.
 
Nej PoP har inte delat upp butikerna utifrån kön, men kläderna har blivit klart mer könssterotypiska i färg och uttryck.

Ja Mini Rodini är ett bra exempel. Trendigt men dyrt, som många andra märken som är mer unisex än kedjorna.

Ja precis men diskussionen om PoP var mot kedjor där man sorterar kläder utifrån kön på avdelningarna. Vilket jag märker stor skillnad på nu när sonen har stl 98-104 jämfört med när han hade 62-92. Nu får de inte vara unisex längre.
 
Men måste man handla specifikt unisex då? Kan man inte bara handla alla möjliga färger? Typ rosa, blått, grönt, gult, rött brunt whatever?
 
Men måste man handla specifikt unisex då? Kan man inte bara handla alla möjliga färger? Typ rosa, blått, grönt, gult, rött brunt whatever?

Jo så länge de är små är det ju inga problem (förutom alla volanger och fula puffärmar då). Men när de blir större kan det bara svårt för barnen att inte automatiskt välja från ”rätt” ( :crazy: ) avdelning.

Jag försöker ha alla färger så han ska vars van vid alla färger (själv gillar jag blått).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp