Bukefalos 28 år!

Spinoff på tråden, smutsig skopa

mars

Trådstartare
Måste bara fråga...Finns ni vuxna människor som inte tvättar händerna efter toabesök?
 
De finns. När jag är inne och städar badrum och män använder toaletten/pissoaren medan jag är i lokalen går de oftast raka vägen ut utan att stanna till vid handfatet. Liksom sju av tio. De enda gånger de garanterat använder handfatet är när de har med barnen in, då visar de hur man ska göra. :D
 
Måste bara fråga...Finns ni vuxna människor som inte tvättar händerna efter toabesök?
Tror du några bukefalister ska erkänna här öppet att de inte tvättar händerna? tror inte jag.

Men ja, det finns vuxna som inte gör det. Förstår egentligen inte varför, så himla jobbigt är det inte, och skönt med rena händer utan svarta nagelkanter, men det finns ju de som inte bryr sig.
 
Tror du några bukefalister ska erkänna här öppet att de inte tvättar händerna? tror inte jag.

Men ja, det finns vuxna som inte gör det. Förstår egentligen inte varför, så himla jobbigt är det inte, och skönt med rena händer utan svarta nagelkanter, men det finns ju de som inte bryr sig.
Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra. :D
 
Beviset på hur det står till med handhygienen i Sverige fick vi väl i samband med pandemins början. Plötsligt sjönk sjuktalen för influensa, vinterkräksjuka, RS-virus mfl. smittor dramatiskt. Det kan knappast skyllas enbart på att folk var mer hemma.

Det mest anmärkningsvärda i sammanhanget är att smittonivåerna i samhället raskt steg igen så snart råden om handtvätt, avstånd mm. trappades ned. Alltså finns det en mängd människor i vårt samhälle som är riktigt ohygieniska och verkar tycka att handtvätt är besvärligt, onödigt och vaddå-det-är-väl-härligt-med-kräksjuka-och-snor. Äckelpäckel!
 
Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra. :D
Jag syftade nog mer på ingrodd smuts där personen ifråga inte tvättar händerna särdeles ofta alls. Inte nytillkommen smuts elelr färg som inte går bort trots handtvätt osv. ;)
 
Jag syftade nog mer på ingrodd smuts där personen ifråga inte tvättar händerna särdeles ofta alls. Inte nytillkommen smuts elelr färg som inte går bort trots handtvätt osv. ;)
Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena. 😅
Men ja, jag tror jag vet vad du menar.
 
Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena. 😅
Men ja, jag tror jag vet vad du menar.
Jag tycker man ser skillnad på skitiga händer med skit under naglarna och människor som tvättar händerna med skit under naglarna som inte går bort direkt.

Om det känns bättre kan jag ta tillbaka det om ingrodda naglar eftersom jag inte tycker det är något att egentligen diskutera, jag tror de flesta förstår vad som avses, men det kanske är olämpligt att ta upp eftersom det finns så många om och men vad gäller det och svårt att specificera allt utan att någon ska missförstå.
 
Jag tycker man ser skillnad på skitiga händer med skit under naglarna och människor som tvättar händerna med skit under naglarna som inte går bort direkt.

Om det känns bättre kan jag ta tillbaka det om ingrodda naglar eftersom jag inte tycker det är något att egentligen diskutera, jag tror de flesta förstår vad som avses, men det kanske är olämpligt att ta upp eftersom det finns så många om och men vad gäller det och svårt att specificera allt utan att någon ska missförstå.
Äsch, jag tog det inte så allvarligt! :D Jag vet bara hur mina händer sett ut ibland.
 
Beviset på hur det står till med handhygienen i Sverige fick vi väl i samband med pandemins början. Plötsligt sjönk sjuktalen för influensa, vinterkräksjuka, RS-virus mfl. smittor dramatiskt. Det kan knappast skyllas enbart på att folk var mer hemma.

Det mest anmärkningsvärda i sammanhanget är att smittonivåerna i samhället raskt steg igen så snart råden om handtvätt, avstånd mm. trappades ned. Alltså finns det en mängd människor i vårt samhälle som är riktigt ohygieniska och verkar tycka att handtvätt är besvärligt, onödigt och vaddå-det-är-väl-härligt-med-kräksjuka-och-snor. Äckelpäckel!
Det har säkert också en hel del att göra med att vi inte längre stannar hemma för minsta symptom.
 
Det finns vuxna människor som gör allt möjligt som inte anses okej. Men det finns knappast många som skulle erkänna att de inte tvättar händerna, eller något annat beteende som anses icke önskvärt.
 
De finns absolut! Tyvärr. Jag har den senaste veckan även haft "nöjet" att stöta på två personer som hostade i handen, och två som hostade rakt ut i luften. Mysigt! 🤢
 
Hade diskussion med ungdomarna på jobbet om handhygien. En av dom tyckte det var löjligt att tvätta händerna om en pissat ute och sen en timma senare gick in. Han trodde dom andra ljög när dom sa att en tvättar händerna i efterhand. Han går gärna och gräver sig i skrevet också...
 
Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra. :D

Jag ocksa ... Jag borstar naglarna flera ganger om dagen, men sa fort jag vander mig om sa ar jag svart under naglarna igen. Kanske inte helt svart, men det ar definitivt inte vitt och rent.:meh:

De finns absolut! Tyvärr. Jag har den senaste veckan även haft "nöjet" att stöta på två personer som hostade i handen, och två som hostade rakt ut i luften. Mysigt! 🤢

Jag hostar ibland i handen. Mina armbagar och axel samarbetar inte sa bra ibland och jag kan inte fa upp armbagen till munnen ... Da star jag infor valet att hosta eller nysa rakt ut eller i handen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Helt obegripligt. Jag tvättar ibland händerna även innan jag sätter mig på toa pga skitiga händer. Det kanske inte är lika vanligt men efter man är klar borde vara en självklarhet.
Känner man sig inte äcklig och smutsig annars?
Kom att tänka på ett ställe när vattnet var avstängt och jag bara längtade efter att få tvätta händerna. Inte ens våtservetter fanns och näe den känslan är svår att bara skaka av.
 
Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena. 😅
Men ja, jag tror jag vet vad du menar.
Jag undrar än idag hur man får de rena. Alltid mörk ock skitig och fattar inte hur folk gör för att det ska vara rent.
 

Liknande trådar

Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 114
Senast: Amha
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Mineur
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 572
Senast: _Zacke_
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp