Bukefalos 28 år!

Spinoff på tråden, smutsig skopa

Kanske i lite? Nej, det gör ganska stor skillnad. Och ja, jag vet att det finns överallt. Det är ändå tväräckligt att spola med öppet toalock. Man måste liksom inte sprida sina bakterier överallt bara för att man kan.

Beroende på undersökning varierar det hur stor skillnaden är. Jag reagerade mest på att du inte ville ha bajsbakterier på toaborsten och det slipper du inte även om du har locket stängt när du spolar.
 
Jag dränker oftast händerna i sprit vilket innebär att även handtaget blir steriliserat. Win-win :D

Sprit steriliserar inte, och har väldigt begränsad effekt på en yta som inte är grundligt städad innan och/eller är blöt. Det dödar de flesta bakterier och vissa virus, men inte tex många av magsjukevirusen.

(Inte för att det gör att det är fel att använda sprit efter handtvätt, men det ska vara på torra händer och man bör ju ha en rimlig uppfattning om vad syftet med spritandet är.)
 
Jag har och har haft katt, ingen av dem har faktiskt hamnat i toastolen men jag förstår hur det kan hända. :D Oavsett är det ju bara rent vatten däri så jag skulle inte tycka det var anledning att bada. Värre för alla inblandade om de ramlar i akvariet!
Min Göte hoppade ner bakom mig när jag reste mig upp. Rätt ner i bajsvatten. Dagen efter kastration :bag:

Har aldrig varit så snabb på att stänga igen toadörren och har aldrig gett en katt en så rejält grundlig dusch som då :rofl:
Han klarade sig utan infektion i såret turligt nog, och han har inte gjort om doppet heller! :laugh:
 
Sprit steriliserar inte, och har väldigt begränsad effekt på en yta som inte är grundligt städad innan och/eller är blöt. Det dödar de flesta bakterier och vissa virus, men inte tex många av magsjukevirusen.

(Inte för att det gör att det är fel att använda sprit efter handtvätt, men det ska vara på torra händer och man bör ju ha en rimlig uppfattning om vad syftet med spritandet är.)
Jag verkar vara immun mot magsjukevirus. För egen del så är det förkylningsvirus jag vill åt. De blir jag riktigt rejält sjuk av. Jag spritar händerna i stort sett under varje rast jag har och det har gjort stor skillnad.
 

Liknande trådar

Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 114
Senast: Amha
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Mineur
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 572
Senast: _Zacke_
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp