Stå baklänges i transporten

A

Aldermarin

Hej!

Undrar om det är någon som har transport där hästarna står baklänges? Hur tycker ni att det fungerar för era hästar? Negativa saker och positiva?

Det är nämligen så att vi hade tänkt skaffa en sådan, då vår häst har börjat krångla i transporten och hört att han skulle må bättre med att stå bakåt vänd.
 
Sv: Stå baklänges i transporten

Vi var fodervardar at en shetlands ponny som akte baklanges till tavlingarna. Vi satte mellanvaggen mot yttervaggen ledde in ponnyn runt vaggen och sa stod hon med nasan i kilen. Detta var det enda sett hon kunde aka transport - annars hade du stressad och brakig ponny dar bak.

Nu da jag bor i staterna shippas de flesta hastar pa stora lastbilar (>15 hastar) och da star de med nasorna mot varandra i olika avdelningar. Dvs halften star "ratt" och halften bak och fram. Om man kan valjer man helt klart bak och fram da det blir lattare for hasten att balansera sig med rumpan mot vaggen istallet for den pinnsmala bommen framtill.
 
Sv: Stå baklänges i transporten

jag har hört att dom inte blir åksjuka om dom står baklänges, om man nu har problem med det. har både och själv, men jag märker då ingen skillnad förutom att det slår baki ryggen på bussen ibland :angel:
 
Sv: Stå baklänges i transporten

Pållarna väljer självmant att stå diagonalt baklänges om de kan välja. Har kört häst löst å studerat fenomenet... Å sen vid inbromsning är det ju rumpan som tar emot istället för bringan, mkt bättre tycker jag det borde vara att åka baklänges.
 
Sv: Stå baklänges i transporten

Okej, tack för alla svar:)
Vi var och kollade på en transport igår i Milsbo utanför Borlänge och det blev köp:D Ett Umesläp B50.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 023
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 990
Senast: Mabuse
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp