Kira

Trådstartare
Finns här ngn som har erfarenhet av Stabyhoun?
Hade aldrig hört talas om rasen inna jag var på Stora Stockholm i helgen. Såg till min förvåning två ex av min egen blandis passera vår monter. Var förstås tvungen att springa ut och fråga vad det var för sorts hund. Och det var då Stabyhoun.
Har googlat och läst rasstandarden. Låter precis som min, där också. Rätt kul sammanträffande.
 
Sv: Stabyhoun

*lite nyfiken*
Vad har du för raser i din blandis då?
 
Sv: Stabyhoun

Det ska "föreställa" en Border Collie, men han beter sig mer som en spaniel. Och ser alltså mest ut som...Stabyhoun:p
Fast bakkroppen är nog mer BC.
I min värld - Världens Bästa Hund!!:love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 573
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 759
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 554
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp