Ställa ut

linafina

Trådstartare
Jag funderar på att ställa ut min schäfer nu under sommaren någon gång.

Hur stor skillnad är det på att ställa ut inomhus eller utomhus? Jag har aldrig ställt ut utomhus. Det kanske inte är så stor skillnad kanske?

Någon som har ställt ut inne och ute som vet?
 
Sv: Ställa ut

Tycker inte skillnaden är så stor. Men är det inomhus så är det oftast i ett ridhus och då är ju hästskit en nackdel. :smirk:
Har inte ställt mina så mkt men de har inte reagerat annorlunda varken inne eller ute.

Lycka till!
 
Sv: Ställa ut

Oki jag har bara ställt ut inne i mässhallarna här i Malmö än så länge. Men det kan ju inte vara så stor skillnad.
 
Sv: Ställa ut

Det är uíngen skillnad förutom att det är mycket härligare att vara utomhus och det blir mer umgänge och så. Lycka till på utställningen. :D
 
Sv: Ställa ut

Åsså kan man ställa hundens framben i en grop och bakben på en höjd och så har man en snyggt överbyggd hund :D
 
Sv: Ställa ut

Tippan skrev:
Åsså kan man ställa hundens framben i en grop och bakben på en höjd och så har man en snyggt överbyggd hund :D

Varför ska man göra det?? Det måste se knäppt ut :)
 
Sv: Ställa ut

Folk som är ovana att ställa utomhus gör ofta det misstaget! De glömmer bort att ställa hunden efter underlaget, de försöker bara att ställa upp mitt framför domaren!
 
Sv: Ställa ut

Farinen skrev:
Det är uíngen skillnad förutom att det är mycket härligare att vara utomhus och det blir mer umgänge och så. Lycka till på utställningen. :D

Jag har inte hittat nån bra ännu men jag hoppas att det dyker upp något i allafall. Tack så mycket.
 
Sv: Ställa ut

Tippan skrev:
Folk som är ovana att ställa utomhus gör ofta det misstaget! De glömmer bort att ställa hunden efter underlaget, de försöker bara att ställa upp mitt framför domaren!

Jasså...ja det är ju synd om det blir så. Det är ju jätteviktigt att underlaget är plant :) Ställer du ut mycket?
 
Sv: Ställa ut

Nope inte ett dugg. Men jag är ring.sekr. och har suttit 10 år vid ringsida när våra pudlar gått. Men jag är ingen van handler själv. Jag har visat mina hundar kanske 5 ggr totalt eller nått sånt.
 
Sv: Ställa ut

Tippan skrev:
Nope inte ett dugg. Men jag är ring.sekr. och har suttit 10 år vid ringsida när våra pudlar gått. Men jag är ingen van handler själv. Jag har visat mina hundar kanske 5 ggr totalt eller nått sånt.

Aha ok :) Själv ställer vi ut så mycket vi kan och det är riktigt skoj tycker jag :)
 
Sv: Ställa ut

Först och främst är det vädret :p

Men sen är det mindre trängsel ute (oftast iaf) och det är en fördel så hundarna slipper vara packade på varandra.
Och sen blir inte ljudenivån så hög.
 
Sv: Ställa ut

Som ägare till en dvärgpinscher tycker jag att det är skillnad att visa inomhus och utomhus och jag föredrar att ställa inomhus. Av den enkla anledningen att där är det alltid samma väder.
Det är så förargligt att ställa utomhus om det blåser eller regnar för då har jag en hund som bara kryper ihop och inte alls visar sig från sin bästa sida.
Men förutom det tycker jag inte att det är någon större skillnad.
 
Sv: Ställa ut

Jo vädret är väl den största skillnaden. Har man en hund som tycker det är obehagligt så förstår jag.

Jag får väl prova ställa ut ute nu i sommar då så jag får se hur det är :).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är stor skillnad på att bygga banor inomhus och utomhus – det vet banbyggaren Fredrik Malm. Här berättar han om hur han anpassar sig...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
631
Senast: GoLightly
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 686
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp