Stämmer detta?

sofia77

Trådstartare
Du vet att du är en hundmänniska när...

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ".

5. 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning

6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt.

9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv.

10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga eller det händer något sorgligt.

11. Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.

12. Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens.

13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar

Är inte själv hundmänniska men fick detta av en kompis som det stämmer väldigt bra på.
 
Sv: Stämmer detta?

Stämmer riktigt bra!
Dock har jag aldrig haft med dem på nåt julkort (börjar redan planera till kommande jul :D ).
 
Sv: Stämmer detta?

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.
Ja en del frågar på skämt om det är till mig det är bäddat i hallen för. Mina hundar har lyxsängar.

2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.
Pinsamt nog är det så. Men jag kommer ihåg utseendet på människan...

3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.
Jo det gör jag. Men de brukar få slicka av pinnen när jag inte vill ha mer.

4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ".
Ännu mera pinsamt. Men så är det...

5. 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning
Det kan nog stämma...

6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.
Jo några har jag på andra... Men procentuellt sett inte mycket...

7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.
Inte riktigt så illa. Vi har alltid haft kombi eller skyddat med filt. Nu har jag ingen bil, så ingen behöver oroa sig!

8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt.
Jupp. Värst är när man går omkring och luktar Frolic. Å vad jag älskar leversnittar...

9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv.
Mjao... Jag gillar mina egna naglar och sköter om dem.

10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga eller det händer något sorgligt.
Tycker mer att det drabbar hästvärlden. Hästar med konstig utrustning som gnäggar oavbrutet.

11. Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.
Nej det måste jag säga är när vi går och lägger oss och jag känner att vi gjort något bra och roligt under dagen!

12. Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens.
Kanske om jag hade en ovanligare :crazy:

13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.
Nja ibland... Labradorhår fastnar inte så mycket på kläder. Men visst, en del iaf.

14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"
:o Jo...

15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar
Jag gör egna och självklart så har hundarna ALLTID varit med!
 
Sv: Stämmer detta?

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar. Va! Är det inte normalt att ha en hundsäng i varje rum?? Och att garderoben är full av hundgrejor? :eek:

2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger. Japp, där måste jag erkänna.

3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund. Glöm det!! Här delas det inga glasstrutar! :mad: Hundarna får naturligtvis egna. :D

4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". Självklart vet hundarna vem mormor, morfar, farmor och farfar är. Att vi firar hundarnas födelsedagar och bjuder in ovanstående, behöver vi inte nämna högt här. :o :o

5. 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning
Ha ha....fel!! 95& av min uppkopplade tid har hundanknytning. :p

6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv. Nja, där är det nog ganska lika. Däremot har jag bekostat att åka till en proffsfotograf med hundarna och det har jag inte gjort med någon familjemedlem. :angel:

7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår. Nopp! Hundarna åker nämligen i combidelen. Däremot får de som åker med räkna med hästhår. ;)

8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. Inte en chans! Småpengar i fickan har jag inte. Tål inte mynt! :crazy:

9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv. Ja, det stämmer nog tyvärr.

10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga eller det händer något sorgligt.
Nä inte förstörda, men det är lite irriterande.

11. Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund. Tja, men det måste ju innerbära att jag har 24 h per dygn som är helt suveräna. Och det stämmer inte.

12. Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens. Nej.

13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten. De är visserligen fällande hundar, men håret försvinner ganska lätt i tvättmaskin eller när man skakar av något plagg :banana:

14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?" Stämmer! Speciellt sambons och mina föräldrar. De hälsar alltid först på hunden när vi är på besök och har vi inte setts på ett tag och vi inte har tid så frågar de om vi inte kan sätta hundarna i en taxi, så de åtminstonde får umgås lite.

15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar Hur visste Du det?? :eek: :D
 
Sv: Stämmer detta?

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.
Jajamensan, massor mer.

2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.
Word!
3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.
Hon fick såklart en egen glass! vaniljmjukglass :D

4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ".
Hon VAR allas lilla bebbe.

5. 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning
Stämmer inte här faktiskt

6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.
ca 400 bilder av vovven ja

7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.
Nja, korthårig hund och välstädad bil.

8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt.
Bajspåsar får man ju fram i tid och otid :rofl:

9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv.
Diskuterar inte alla hundavföring med syskon och föräldrar?

10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga eller det händer något sorgligt.
varje gång en Dobbis är med i en film ska de vara så farliga. Alla vet väl att de är världens fjantigaste och snällaste?

11. Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.
Vad jag saknar henne :cry:

12. Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens.
Ja :o

13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.
Återigen, mycket trevligt med korthårig vovve

14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"
Min mamma ringde hela tiden och frågade hur det var med henne, glömde dock bort mig i processen

15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar
hmm nej, dock var hon den som fick mest julklappar av alla vartenda år, och ÄLSKADE att öppna dem :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Stämmer detta?

Olius skrev:
1.
9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv.
Diskuterar inte alla hundavföring med syskon och föräldrar?

:crazy: Manikyr är nipponpippon för ens egna naglar, inte poop :cool:
 
Sv: Stämmer detta?

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.
Stämmer helt klart. Snart har hunden dessutom fler klädesplagg än vad jag har, och jag har planer på att sy hundkläder hela sommaren när jag inte har nåt jobb.


2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.
Stämmer nog ganska väl. :D


3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.
Jag äter sällan glass men om jag gör det får hon självklart smaka. Däremot delar vi en skål popcorn ganska ofta. ;)


4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ".
Hon är helt klart mitt barn och mamma och pappa vet redan om att jag inte tänker skaffa nåt annat än fyrbenta barn. :D


5. 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning
Nej det kan jag nog inte påstå.


6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.
Ingen fotas så mycket som hunden gör. ;)


7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.
Nej, det finns inte så mycket hår på en dvärgpinscher att det skulle bli ett problem. Trots att hon sover med mig i sängen varje natt går det knappt att hitta ett hårstrå i lakanen.


8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt.
:D Jag är visst inte ensam om det problemet. Undrar hur många byxor, tröjor och jackor jag råkat tvätta med hundgodis i fickorna. :D


9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr i hela ditt liv.
haha. Helt klart.


10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga eller det händer något sorgligt.
Det är värre med hästfilmer, hundar får ofta vara hundar.


11. Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.
Utan tvekan. Händer att jag skolkar från skolan bara för att få vara hemma och umgås med hunden. :o


12. Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens.
Jag laddade tom en hem en skatevideo (totalt ointresserad av) bara för att det i ett klipp skymtar förbi en liten dvärgpinscher. Sen såg jag videon om och om igen. :o


13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.
Nej, som dvärgpinscherägare har man inte det problemet.


14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"
Mina vänner hatar min hund så dom frågar inte så ofta. :o


15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar
Hade jag gjort egna julkort hade det varit med hunden som motiv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund 1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar. 2) Du träffar andra människor med...
2
Svar
32
· Visningar
2 157
Senast: Rigoletto
·
Övr. Hund Du vet att du är en hundmänniska när.... 1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: Milosari
·
P
Övr. Hund 1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar. :angel: 2) Du träffar andra människor...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp