Bukefalos 28 år!

Stämmning!!!

Sv: Stämmning!!!

Mm förstår hur du tänker. Men under de första 8-9 mån som det tog innan jag fick ett "papper" överhuvudtaget, skrev vi (min advokat) säkert 20! brev! att vi ville se ett underlag för denna hävning.. men icke.. Ville få ett slut på det, då jag hatar att inte veta...
De tog aldrig! kontakt med oss, utan bara svara på våra brev att veterinär utredning pågår... Så jag var låst enligt min mening att kunna göra något åt saken.. Kan ju inte bara hämta och betala igen pengar bara för de påstår att det finns ett fel... måste ju få de bekräftat från vet...
Och som det stod i stämmnigen.. kan kanske promendridas om man är försiktig.. sen upptäcka att de tävlade samma dag som stämmnigen lämnades in.... + 3 månader till. de slutade inte rida förrens vi påpekade detta.......:devil:
 
Sv: Stämmning!!!

+glömde skriva att när "papper" väl kom så var vissa daterade 7 månader tillbaka i tiden...:devil: så de höll dessutom på dem!!! Kan inte säga att jag skulle agerat annorlunda, ifall jag sett de tidigare, men det är mkt möjligt!! :confused:
 
Sv: Stämmning!!!

Man kan ju bara undra vad för juridiskt stjärnskott som har givit dom rådet att stämma dig? Med ledning av vad du har skrivit i tråden så låter det som om dom kommer att förlora och stå där med rättegångskostnaderna.
 
Senast ändrad:
Sv: Stämmning!!!

Ha ha ja du hoppas du har rätt!!:bump:
men tyvärr tror jag de inte har något att förlora på att köra hela vägen...... tror deras ekonomi är körd i botten. Så det känns lite skrämmande..
 
Sv: Stämmning!!!

Ja, jag har bra advokat. Men det börjar dra ihop sig till huvudförhandling så det känns ju lite pirrigt ändå:crazy:

De har ju vet. som säger att pålagringarna fanns innan försäljningen. men att de fynden ska ställas i relation till hästens mående.. vilket idag är ju helt kass........................

Och hur kan vet. säga det utan att ha undersökt hästen innan den såldes till försäljningsstallet?
Låter som en jävig vet.
Kolla upp så att inte vet. som föräljningsstallet anlitat inte är gårdsveterinär eller bästa kompis med ägaren...det förekommer ganska ofta i sådana här sammanhang...
 
Sv: Stämmning!!!

Händer inte så mkt. mer än att kr rinner iväg, dels på advokat och att hästen kostar för var dag som går. Så stämmnings summan öööökar... så pissigt trött på dessa människor! 2års sen nu det började...... det går inte fort i sveriges rättsamhälle....:mad:
 
Sv: Stämmning!!!

Och ja åkte på det....Jippi hurra :devil: Känner mig så jävla dum som litat på advokat jävlar!! Skulle gått på egen mag känsla och enbart litat på mig själv och gjort arbetet med undersöka allt.. själv

Ja alltid lär man sig något. Väldigt dyr läxa tyvärr.....
 
Sv: Stämmning!!!

Förlikning så klart! Har lärt mig såå mycket under dessa år! Skulle kunna bli advokat själv tror jag:crazy: Och ta 2000kr/tim Vore något det:d
Skulle jag någonsin hamna i något liknande (vilket jag inte ska! göra) skulle jag agera helt annorlunda! Det stora misstaget jag gjort är att lita på advokaterna, så visst, stor del får jag skylla på mig själv! Men är man ny inom något så är man ju...

Det jag tröstar mig med är.... att det faktiskt bara är pengar... Finns så många människor som faktiskt genomlider stora tragiska förluster!

Sen att detta är över! Jag kan gå till brevlådan utan ångest över vad det kan ligga där i...:bump:
 
Sv: Stämmning!!!

Och ja åkte på det....Jippi hurra :devil: Känner mig så jävla dum som litat på advokat jävlar!! Skulle gått på egen mag känsla och enbart litat på mig själv och gjort arbetet med undersöka allt.. själv

Ja alltid lär man sig något. Väldigt dyr läxa tyvärr.....

Vad skönt att det har löst sig.
Med de uppgifter du har lämnat i tråden så har jag inte tvivlat på att det skulle få ett lyckligt slut.
Med facit handen är det alltid lätt att vara efterklok, tänker på advokaten. Men om det skulle bli något liknade fler gånger så vet du ju lite mer om hur det fungerar ;)
 
Sv: Stämmning!!!

Vore intressant om du kan berätta mera.
Varför förlikning? Vilka kostnader fick du stå för? Vilka punkter var avgörande för domen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 251
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 675
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 305
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej Jag har världens finaste- och snart 19 åriga häst som har återkommande hälta Pga pålagringar i båda fram. Han blir behandlad och...
Svar
9
· Visningar
1 329
Senast: Milaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp