Bukefalos 28 år!

Stallhyra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Chili

Trådstartare
Detta är ingen annons - vårt stall är överfullt, så snälla ta inte bort den.

Jag är nyfiken på vilken stallhyra som är rimlig i vårt stall. Pappa är alldeles för snäll och har haft en hyreshöjning på 20 år, då höjde han 100 kr :smirk: Vi ser det inte om ett jobb, men det tar tid och pengar, det gör det. Jag behöver något att gå efter så jag kan pusha honom att höja hyran, just nu känns det som nån slags symbolisk summa.

Det som ingår är:
Box (och allt som hör till - elkostnad, tillgång till både kall/varmvatten osv)
Stora hagar, kuperade, träd osv i alla hagar, inga rasthagar ens på vintern, utevistelse ca 12-14 timmar vintertid
Garanterat bete på sommaren
Utsläpp + morgonfodring och insläpp vardagar (maten ska då ligga i boxen)
Insläpp helger
Stängselreparationer
Liten upplyst paddock med hindermaterial

Vi har en uppvärmd, om än liten, sadelkammare, foderkammare med krossmaskin och ett annat rum för garderob och övriga hästsaker. Man får så mkt plats man vill på höskullen för sitt hö och i stallet för sitt strö. Jättebra ridvägar och ca 30 min ridväg till stor ridanläggning eller 10 min med transport.

Det hyresgästerna får göra är ta hand om sin häst och skaffa mat/strö, släppa ut på rullande schema på helgerna (efter boxnummer) och då ska även hela stallet sopas och vattentunnan tömmas. Alla hjälps åt att lunchfodra när man kan, och man ser till att det finns vatten i sin hage.
Stallet ligger ca 5 km från stan (Jönköping), inga bussar går hit.
Vad tycker ni?

Edit: Det är ett stall med 8 boxar och 1 grovtimrad fölbox (just nu delad till 1 box och 1 förvaringsutrymme).
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 117
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 244
Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 167
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp