Bukefalos 28 år!

Stanna hemma.

Burza

Trådstartare
Vi har en gråhundstik som är ca. 8 månader.
Hon är jätteduktig på att vara lös på gården, vi kan säga till henne att stanna hemma när vi går till hästarna osv.
MEN ibland när någon kommer gående på stora vägen kan hon springa ner för att hälsa.
Kan man anlita någon som skrämmer hem hunden genom att säga "gå hem" i arg ton, eller kan man förstöra hunden då?
Vad ska man annars göra?
Vi har inte direkt någon hundvana, men hittills har allt funkat ändå.
Som tex. inkallning och inte dra i kopplet och rusa ut genom dörren.
Tycker att det är jättetråkigt om hon bara ska sitta i koppel eller hundgården, älskar att leka med lilltjejen i snön:)
Vill tillägga att det är en STOR väg som är farlig för små vovvar.
 
Sv: Stanna hemma.

Om det är en stor väg tycker jag inte att hunden ska vara själv ute om ni inte ser den!!! Isf endas om ni har ett högt staket!

Är det så att hon är under uppsikt och ändå springer till främlingar och du inte kan kalla in henne innan hon kommer fram är det ju ett annat problem.

Lär henne att man bara får hälsa på kommandot hälsa tex...

Men sådant finns det andra här som är duktiga på så det överlåter jag till dom att tipsa om....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 261
Senast: Migo
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 234
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp