Bukefalos 28 år!

Stanna upp och tänka efter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur lätt är det inte att drömma sig bort, typ "tänk om jag vann 10 miljoner på lotto, då skulle jag...."

Denna diskussionen hade jag och min pv här om veckan och han tog med sig vårat snack till jobbet och småpratade med sin chef, berättade att vi köpt en lotto-ticket och vi önskade inte för mycket, just 42-43 tusen dollar skulle vara nog.

Underbara underbara chef, som är en vän till oss båda, hade då vänt sig om och sagt "vad ska du med 43 000 dollar till? Se dig omkring. Du har en fast partner du älskar, ni bor i ett asbra hus och betalar lägre hyra än nån annan i samma område, du har ett fast jobb (och jag planerar att behålla dig länge), vi bor på en tropisk ö i Australien men som samtidigt bara är 20 min med färja över till stan där du kan hitta allt du behöver. Vi är omgivna av torrtropisk regnskog och stränder med barriärrevet bara en timmes båtfärd ut.. Vad ska du med 43 000 dollar till?"

Jag gissar att det säger allt!

Nu har inte jag något jobb som inbringar pengar för tillfället men det är ett val som jag och min partner tagit tillsammans för att kunna vara tillsammans. Jag kunde ha stannat 6 månader i Sverige och arbetat men då hade vi heller inte setts på 6 månader och ingen av oss ville det.
Så nu lever vi så billigt vi kan, jag har sparpengar men vi försöker leva på hans lön OCH spara pengar på samma gång. Och det går jättebra!!

I juli åker vi till Sverige för att träffa min familj och vänner och när vi kommer tillbaka efter veckorna där kommer det nog dröja innan vi är tillbaka igen ;)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp