Bukefalos 28 år!

Stannar inte i hagen

Madde_padde

Trådstartare
Min kille harj äte bråttom in och springer gärna genom staketet om han inte får gå in först...
Vad göra åt detta? Alla dar går de juh inte att ta honom först...
 
Sv: Stannar inte i hagen

Jag har också en sådan häst. Hon är otroligt bunden vid ledarstoet och får nästan panik om ledarstoet går iväg och har sprungit igenom grinden ett par gånger.

Min häst är 19 år och jag har valt att inte göra något åt detta problem. Eftersom jag har hästarna hemma är det antingen jag eller mamma som tar in dom och 19 åringen får då gå lös.

Står du inackoderad, hur många hästar är det i hagen? Hur många är det som brukar ha hand om insläpp?
 
Sv: Stannar inte i hagen

Jag hade en c-ponny som alltid kom ut ur hagen på något sätt, oftast utan att göra sönder staket(tråden).
Jag löste det genom att stå och passa på honom och ge honom en liten stöt i samma sekund. därav löste sig det problemet lätt som en plätt!
 
Sv: Stannar inte i hagen

Vi står kolllektivt ca 20 olika personer som tar in och ut dom! :crazy: Han går dessutom själv i hagen!
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Cattis_E
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 715
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 764
Senast: Santoxen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 389
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp