Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

J

Jennifer80

Funderar köpa en sån sadel till min arab, är rätt så kort i ryggen.
Men finns dessa sadlar också i en mindre sitsstorlek än 17 tum?
Brukar ha 16.

Men deluxen verkar vara längre än den vanliga, vad tror ni kan jag överhuvudtaget tänka på att köpa en sån sadel (Araben har nu en M&N 16 tum )? Eller har ni andra förslag angående bra barocksadlar?
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

Hur långt är din hästs sadelläge? Så skulle det vara lättare att svara på din fråga.
Om jag förstått det rätt så går det att beställa sadeln med mindre sits, och då också som kortare, med det ska specialbeställas. Jag väntar på en deluxe som jag beställt med andra färger än de som är standard. Och jag har fått vänta längre än vad lovat. Skulle få sadeln på dryga 8veckor, men nu har det gått 17veckor... Och har inte fått sadeln ännu. Men hoppas andra har bättre tur.
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

Hur är det egentligen, passar de verkligen alla hästar eller borde man prova ut den innan? jag är ju inte helt säker hur prrecis en sadel ska ligga och och skulle ju vilja helst ha hjälp.
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

Själv tog jag en sadel på prov. För att få prova om den passar, o om man tycker om den. På det viset vet man också vilket framvalv är passligt.
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

KL
Off topic: men skulle det inte vara kul med lite fler bomlösa skolsadlar att välja mellan? :P
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

Om din häst har "standard arab-rygg" dvs rund och utan speciellt hög manke så kommer ST sadlarna gå att passa in bra.
Det är bara längden du får vara uppmärksam på om hästen har rak eller svängd rygg spelar ingen roll.
Min standard espaniola är 46 cm lång i anläggningsyta(om jag inte minns fel)

/T
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

Deluxen kanske är ngn cm längre men den har bättre mankdrihet än standard espaniolan.
 
Sv: Star Trekk espaniola eller espaniloa delux?

hej hej, nu har jag mätt min sadel och den är 49 lång i anläggningsytan.
Min häst har inte sån jätte hög manke och är rak i ryggen.

Så då borde det väl gå, med deluxen
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: ufot
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 436
Senast: domesticus
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Emiro
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp