Bukefalos 28 år!

Stel i bakdelen

Ricco

Trådstartare
Hej! Mitt dressyrhalvblod på 15 år har blivit lite stel i bakdelen. Märkte det tidigare idag då vi galopperade. Hans bättre sida kändes nästan sämre än hans högra. Han fattade lydigt galopp och var inte ''seg'' (som han ibland kan vara på plan) utan verkade stel och var lika i terrängen. Kan det vara att någon kota/sena är i kläm?
 
Sv: Stel i bakdelen

Förmodligen. Det kan också vara så att han har ont någonstans. Jag skulle kolla upp hästen hos en kiropraktor som är vettig, som kan hänvisa till veterinär om det inte sitter i muskler/leder osv.
 
Sv: Stel i bakdelen

Han galopperade idag i hagen, verkar inte som om han skulle ha ont. Han ömmar inte heller. Masserade in liniment med arnika vid korset igår kväll, ska
snart ut och rida så få se om det har hjälpt alls. Tänkte testa att smörja in ett par dagar men skall nog ringa till en kiropraktiker. Tack för svaret. :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 541
Senast: a1agnlju
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 378
L
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 651
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp