Bukefalos 28 år!

Stel i bakdelen

Ricco

Trådstartare
Hej! Mitt dressyrhalvblod på 15 år har blivit lite stel i bakdelen. Märkte det tidigare idag då vi galopperade. Hans bättre sida kändes nästan sämre än hans högra. Han fattade lydigt galopp och var inte ''seg'' (som han ibland kan vara på plan) utan verkade stel och var lika i terrängen. Kan det vara att någon kota/sena är i kläm?
 
Sv: Stel i bakdelen

Förmodligen. Det kan också vara så att han har ont någonstans. Jag skulle kolla upp hästen hos en kiropraktor som är vettig, som kan hänvisa till veterinär om det inte sitter i muskler/leder osv.
 
Sv: Stel i bakdelen

Han galopperade idag i hagen, verkar inte som om han skulle ha ont. Han ömmar inte heller. Masserade in liniment med arnika vid korset igår kväll, ska
snart ut och rida så få se om det har hjälpt alls. Tänkte testa att smörja in ett par dagar men skall nog ringa till en kiropraktiker. Tack för svaret. :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 541
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 490
Senast: Juli0a
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp