stel i bogen

S

shegall

hej, jag rider en ponny som går på ridskola några dagar i veckan och resten rider jag honom. Har inte ridit honom så länge och har ganska nyligen kommit på hur jag ska rida honom "rätt". Men har lite problem att få honom mjuk i bogen då han är väldigt stel. Har nån några/något bra tips på övningar för att lösgöra bogen? tacksam för svar :bow:
 
Sv: stel i bogen

Öppna, fram- och bakdelsvändningar tror jag skulle funka!
 
Sv: stel i bogen

strecha samt skolor.

Strechar damen jag snart får hem och det KNAKAR i hela bog, hals och bring partierna :eek:
 
Sv: stel i bogen

Strecha det ska jag prova, det är en tjej i stallet som har en mamma som kan sånt det har jag inte tänkt på ;) . Ska nog ta och prova det :D tack för tipsen. :bow:
 
Sv: stel i bogen

Man anar inte hur bra massage och streching är :D när du endå är igång stretcha ben o rygg med :D (bena är lätt att lista ut med ryggen så gör du sirkelformade röresler under magen med fingertopparna.)
 
Sv: stel i bogen

ska prova det, ringde tjejens mamma och när hon kommer ut till stallet nån dag här skulle hon visa mig lite övningar. ;)
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 923
Senast: Noranovala
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 131
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp