stel i bogen

S

shegall

hej, jag rider en ponny som går på ridskola några dagar i veckan och resten rider jag honom. Har inte ridit honom så länge och har ganska nyligen kommit på hur jag ska rida honom "rätt". Men har lite problem att få honom mjuk i bogen då han är väldigt stel. Har nån några/något bra tips på övningar för att lösgöra bogen? tacksam för svar :bow:
 
Sv: stel i bogen

Öppna, fram- och bakdelsvändningar tror jag skulle funka!
 
Sv: stel i bogen

strecha samt skolor.

Strechar damen jag snart får hem och det KNAKAR i hela bog, hals och bring partierna :eek:
 
Sv: stel i bogen

Strecha det ska jag prova, det är en tjej i stallet som har en mamma som kan sånt det har jag inte tänkt på ;) . Ska nog ta och prova det :D tack för tipsen. :bow:
 
Sv: stel i bogen

Man anar inte hur bra massage och streching är :D när du endå är igång stretcha ben o rygg med :D (bena är lätt att lista ut med ryggen så gör du sirkelformade röresler under magen med fingertopparna.)
 
Sv: stel i bogen

ska prova det, ringde tjejens mamma och när hon kommer ut till stallet nån dag här skulle hon visa mig lite övningar. ;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 955
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 296
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp