Bukefalos 28 år!

stigbygel långt ut?

Sv: stigbygel långt ut?

Ja jag menar att skänkeln blir mera stabil, men ändå kan fjädra. sitter den under tårna blir den lätt för fjädrande (lite instabil) och sittar den för långt in blir skänkeln stum och fjädrar inte alls.
Att trampa ner hälen mycket ser jag inte alls som positivt. Det ger bara spänningar i hela benet.
Prova att sätta stigbygeln under trampdynan och tänk något uppåt med tårna istället för ner med hälen. Då har du en bra position utan spänningar.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 412
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
790
Senast: valy
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 181
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp