Stiltje på hästmarknaden?

Jag fattar inte riktigt heller, visst går att skicka länk i svaret. Eller som tidigare nämnts, det är inte så svårt att bädda in filmen i annonsen.
 
Har en maxad 6-årig D-ponny till salu sedan snart 1/2 år. Bra utbildad för sin ålder, inga olater, full stam. INGEN har ens varit intresserad av att titta på och provrida ponnyn! Hon är verkligen en jättefin ponny för de högre klasserna i hoppning, men ingen är intresserad. Har svarat på flera annonser om "ponny köpes" men inte fått något svar från någon.
ÄR det verkligen så dött på marknaden?

Alltså kan ju bara svara för egen räkning hur vi tänker, som är på ponnyjakt...
Jag känner att det är lite riskabelt att köpa en maxad d-ponny som bara är 6 år, risken är att man står där med en liten häst... Så jag backar faktiskt på de som är maxade och har några år kvar till slutmätning.
Sen är ju frågan om pris och hur annonsen är utformad. Om ponnyn står långt bort är film ovärderligt, bra bilder samt inte överdrivna resultat i annonsen, blir galen på de där de skriver att den går Msv, så går man in på Tdb eller equipe och så har den stannat ut sig i samtliga Msv och inte heller har lysande resultat i LA, då undrar man ju genast hur mycket annat som inte stämmer. (ska kanske här tillägga att jag inte sett din annons, vad jag vet i alla fall, utan har bara dragit alla över en kam)
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Har en maxad 6-årig D-ponny till salu sedan snart 1/2 år. Bra utbildad för sin ålder, inga olater, full stam. INGEN har ens varit intresserad av att titta på och provrida ponnyn! Hon är verkligen en jättefin ponny för de högre klasserna i hoppning, men ingen är intresserad. Har svarat på flera annonser om "ponny köpes" men inte fått något svar från någon.
ÄR det verkligen så dött på marknaden?

Jag vet inte, jag har missat två hästar mitt framför näsan för jag hann inte först! Men det är i o f sig häst inte ponny.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 389
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 469
Senast: Jeps
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
2 819
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp