Sto stamtavla?

S

Spider84

Godkända hingstars stamtavlor är ju inte speciellt svåra att hitta på nätet, men nu hade jag hemskt gärna velat ha tag i stona bakom mitt sto.
Någon som kan ta reda på dem åt mig så långt bak det går?

Ami är
U: Katinka 04-86-1248 (E: Kaliber 574)
UU: Katizie 13340 (E:Unesco 428)
UUU: Kannika 10532 (E?)

Så långt bak går den stamtavlan. Kanske ska tillägga att Ami är ett svenskt halvblod. Hennes far är Amiral 764 och där är det inga problem att hitta linjer. Hennes morfar (UE) Kaliber är ju inte hellr några problem utan det är just "mödrarna" bak över som är problemet. Blir hemskt glad om någon kan hjälpa mig!
 
Ami tillhör stofamilj (F.1), som grundades på Flyinge (därav F:et före ettan).

Kannika 10532 e Dawson 442
uu Karolina 7890 e Trumf 420
uuu Karina 6821 e Magnat 383
uuuu Kamomill 5821 e Odeon 180
uuuuu Kamilla 5501 e Heristal 224
uuuuuu Katja 3791 e Largo 144
uuuuuuu Kandia 2969 e Index 105
uuuuuuuu Kamburg 1796 e Khelius
uuuuuuuuu Angewine Han.VI 8569 e Ansiedler
uuuuuuuuuu Jaduna e Jacobiner
uuuuuuuuuuu ? e Arianus
uuuuuuuuuuuu ? e Patt

Kamburg levde 1917-39, och blev importerad hit (till Flyinge) 1923 från Tyskland.
 
Hej, jag kanske inte kan hjälpa dig "så långt det går", men här är en bit på väg:
Katizie 13340 (F.1)
Fx stj vtbff 157 cm f.1976 hos Olof Andreasson, Fågelstensvägen 16, Lindome. Premierad A 1986.
Äg.Ulf Svensson, Huken, Pl 3168, Sollebrunn
e.Unesco 428
u.Kannika 10532 (F.1)

Kannika 10532 (F.1)
Fux bls vtul 3vtff 161 cm f.1972 hos Stig Åke Nilsson, Edenberga, Laholm. Ägare:Olof Andreasson, Fågelstensvägen 16, Lindome. ASVH förärvningsplakett 1989. Diplom. Premierad ELIT 1989.
e.Dawson 442
u.Karolina 7890 (F.1)

Karolina 7890 (F.1)
br bls snp 3vtff 161 cm. f.1965 hos Margareta Åkesson, Edenberga, Laholm. Såld 1968 till Stig Åke Nilsson, Edenberga, Laholm. Prem B.
e.Trumf 420
u.Karina 6821 (F.1)

Karina 6821 (F.1)
Fux bls vtul 164 cm f.1960 å Flyinge. Äg.Stig Åke Nilsson, Edenberga, Laholm. Prem A.
e.Magnat 383
u.Kamomill 5821 (F.1)
ue.Odeon 180
uu.Kamilla 5501
uue.Heristal 224 - Largo 144 - Index 105 - Khelius - Ansiedler - Jacobiner - Arianus - Patt

Uppgifterna är tagna ur Riksstambok för Svenska Varmblodiga Hästen.

Fler uppgifter hittar du bland annat på Del Mar Allbreed.

Lycka till!

Hlsn Helena
 
Åh tack så mycket! :bow:

Ni är bara så gulliga som ställer upp!

En fråga till. Aminette har tre helsystrara som jag gärna hade fått "tag i", men jag vet inte om de eller hennes mamma (Katinka) lever eller vart de finns.

Ingen som vet vart man kan hitta adresser och eventuellt vart man kan få reda på om de har "passed away"?
 
Finns det något speciellt som rör denna sto familj eller är det bara för att ha lite koll som man har de olika sto familjerna?
 
När jag grejade runt hittade jag ända bak till 1800-talet.

Fast jag vet att det går att hitta ännu längre på t.ex. Amirals stam.

Hoppas att jag kan få fullbordat Ami's stam snart.
 
Det finns 60 numrerade stofamiljer och en mängd andra stofamiljer utan nummer i halvblodsaveln.
Det är 54 vanliga familjer, numrerade (1) till (54), och 6 Flyinge-familjer: (F.1) till (F.6).
 
*puttar upp* för att försöka få lite info (om någon har det) om mor, helsystrar och kanske även mormodern?

Hade så hemskt gärna velat ha tag i dem så man får veta hur de har det m.m. och även se hur lika de är sin dotter, dotterdotter, eller syster. :)
 
Det var då väldigt vad jag skriver på min egna tråd, men jag undrar: ni som har lite bättre koll på Del Mar...kan man hitta avkommor undan ston eller hingstar där? Hur i så fall?
 
tryck på progeny-knappen

Den funktionen ska uppdateras var 15:e dag, men den som gör det ägnar nog sin tid åt fullblodsdatabasen...
 
Lite synd...

Hittade bara Aminette under Katinkas avkommor, vet att det finns fler. Två till i alla fall. :crazy:
 
Jo jag vet :D

Lite synd bara att de inte fanns med. Det var mest det jag ville ha fram. :angel:
 

Liknande trådar

Q
Avel Någon som har bra koll på stamtavlor eller har några tips på var man kan söka information? Jag har ett åttaårigt sto e Wertschatz u...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Cyllene
·
S
Avel Hoppas på lite hjälp. Känner mig så där lagom vilse när det gäller sånt här. :angel: Gick in och tittade på Blup statistiken för Briar...
Svar
17
· Visningar
1 495
Senast: Görel
·
S
Avel Efter mycket om och men av letande mellan olika raser såsom: andalusier, p.r.e, knabstruper och fredriksborgare slutar det med att jag...
Svar
18
· Visningar
3 006
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp