Bukefalos 28 år!

Stocksaddle

Mirre

Trådstartare
Nån som har ridit i en sån?
Har gjort det en gång och tyckte den var hemsk, men den var väldigt ltien också. Tycker dom ser himla sköna ut. Vad tycker ni om dom?
 
vi har en och den är jätteskön. jättedjupt skönt säte och man sitter verkligen där man sitter. :)
men gillar man inte den typen av sadlar så visst tycker man inte om dom.
 
oki jo den ser jätteskön ut.
E fundersam på en sån.
Men tror jag ska försöka få prova en i så fall innan
jag köper den. Måste ju vara lättare att inverka med skänkeln i en sån än en vanlig westernsadel eftersom det är smalare stigläder. eller nåt
 
usch visst var den mjuk och djup men usch vad jag tyckte de där utskjutande grejjerna var i vägen, kass när man rider lätt, gör ont ifa på mig :(
 
Att rida lätt i en stocksadel tar ett par veckor att lära sig :)
Jag stortrivs i min och tycker den är superskön.
Rider lätt och har till o med hoppat små hinder i skogen...det är en vanesak som tar ett tag att lära sig !

Min är imp. från Australien och man måste ha en som har rätt storlek för ryttaren, är man väldigt kraftig om benen så kilas man ju nästan fast i min som är 16".

Passar bra till Dressyr, western & barock enligt en del.
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 538
Senast: LiviaFilippa
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 545
Senast: LiviaFilippa
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 125
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp