Bukefalos 28 år!

Stocksaddle

Mirre

Trådstartare
Nån som har ridit i en sån?
Har gjort det en gång och tyckte den var hemsk, men den var väldigt ltien också. Tycker dom ser himla sköna ut. Vad tycker ni om dom?
 
vi har en och den är jätteskön. jättedjupt skönt säte och man sitter verkligen där man sitter. :)
men gillar man inte den typen av sadlar så visst tycker man inte om dom.
 
oki jo den ser jätteskön ut.
E fundersam på en sån.
Men tror jag ska försöka få prova en i så fall innan
jag köper den. Måste ju vara lättare att inverka med skänkeln i en sån än en vanlig westernsadel eftersom det är smalare stigläder. eller nåt
 
usch visst var den mjuk och djup men usch vad jag tyckte de där utskjutande grejjerna var i vägen, kass när man rider lätt, gör ont ifa på mig :(
 
Att rida lätt i en stocksadel tar ett par veckor att lära sig :)
Jag stortrivs i min och tycker den är superskön.
Rider lätt och har till o med hoppat små hinder i skogen...det är en vanesak som tar ett tag att lära sig !

Min är imp. från Australien och man måste ha en som har rätt storlek för ryttaren, är man väldigt kraftig om benen så kilas man ju nästan fast i min som är 16".

Passar bra till Dressyr, western & barock enligt en del.
 

Liknande trådar

L
Utrustning Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 527
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 692
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp