Stora shoppingtråden II

QueenLilith

Trådstartare
Den andra blev full och vi shoppar på. 😅Fyndade ett SD kandar för 1000 kr, vanliga priset är 3000 kr. Hur nöjd som helst och testade det idag. Drog av kandar biten och använder som vanligt träns 😄 försökte ta en fin bild. Gick sådär
 

Bifogade filer

  • 20230902_145809.jpg
    20230902_145809.jpg
    663 KB · Visningar: 273
Jag har köpt en kundkorg, superspännande 😆
Är så opraktiskt att packa saker i höpåse, ville han något mer stabilt för benskydd, broddlåda och annat man behöver ha med sig.
Har även beställt en klassisk ryktlåda som kommer stå i transportens sadelkammare. Där ska jag ha några borstar, extra tyglar, grimskaft, medical card, nummerlappshållare och några andra småsaker.
IMG_20230902_171920.jpg
 
Jag har köpt en kundkorg, superspännande 😆
Är så opraktiskt att packa saker i höpåse, ville han något mer stabilt för benskydd, broddlåda och annat man behöver ha med sig.
Har även beställt en klassisk ryktlåda som kommer stå i transportens sadelkammare. Där ska jag ha några borstar, extra tyglar, grimskaft, medical card, nummerlappshållare och några andra småsaker.
Visa bifogad fil 127159
Köpte också en kundkorg som jag har på hyllan i foderkammaren med tillskott etc i. Superbra!
 
Jag har bestämt mig för att köpa en bomlös sadel. Fick prova min kompis tölthester tönn gel. Googlade och tydligen är det en ny typ av stoppning i dem nu. Cushion gel. Vad innebär det? Frågat här och där på internet, men ingen vet. Mailat åf, men där lär jag inte få någon annat svar än att det är jättebra.

IMG_0949.png
 
Nog behöver jag blå schabrak? Shopping från Stora Hestedag i Roskilde. Att shoppa i danska kronor är inte optimalt... ett flak faxe kondi blev det också, enda läsken jag tycker är god! Dagens fynd var tråkigt nog ändå diesel för 13.19 danska, även med dagens dåliga kurs blir det 4 kr billigare per liter än på andra sidan bron.
20230902_204731.jpg
 
Storshoppat idag 🤪
Först ett stopp på hästloppis där det blev ett reflexländtäcke (alltså hela är i reflex/”grått”) för 100kr och sen ett Amigo Bug Buster + ett Amigo 200g med hals för 1000kr för båda.

Sedan vidare till ridsportbutik för att köpa hjälm, fick pengar i födelsedagspresent för att köpa ny så nu var det dags. Blev en OneK Avancé Glossy Chrome, med MIPS. Åkte även med ett par Lippo-tyglar med tätt mellan stopparna.

Så, storshoppat har jag gjort - men kändes som bra shopping :D
 
Jag har äntligen fått tummen ur och shoppat kamera till transporten! Ska se om jag lyckas få den monterad under veckan :bump:
Väntar även på nya lädergrimmor till båda hästarna, borde komma i veckan! Hösten innebär alltid lite extra shopping, man ska ju liksom "bo in sig" igen efter betet :idea:
 
Efter åratal av muckboots som håller max en lersäsong tänkte jag unna mig ett par Graninge ridstövlar. Hade det för ganska många år sen och dom var suveräna. Varma och sköna och otroligt slitstarka. Höll i minst tio år.

Tog mig till riktiga affären och provade ett par IRL. De var tyvärr en storlek för små så jag beställde rätt storlek på nätet istället. Men när jag fick hem dom var dom alldeles för vida i skaftet. Mina ben såg ut som blomsterpinnar nerstoppade i blomkrukor 😖
Hade missat att kolla vidden när jag provade i affären.
Så de fick åka tillbaka. Jag avskyr att handla kläder och skor på nätet.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa till höst- & vintersäsongen.
Muckboots har jag som sagt lessnat på.
Vill ha ett par rejäla stövlar som både funkar för ridning och att klafsa runt i hagen med.
 
Efter åratal av muckboots som håller max en lersäsong tänkte jag unna mig ett par Graninge ridstövlar. Hade det för ganska många år sen och dom var suveräna. Varma och sköna och otroligt slitstarka. Höll i minst tio år.

Tog mig till riktiga affären och provade ett par IRL. De var tyvärr en storlek för små så jag beställde rätt storlek på nätet istället. Men när jag fick hem dom var dom alldeles för vida i skaftet. Mina ben såg ut som blomsterpinnar nerstoppade i blomkrukor 😖
Hade missat att kolla vidden när jag provade i affären.
Så de fick åka tillbaka. Jag avskyr att handla kläder och skor på nätet.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa till höst- & vintersäsongen.
Muckboots har jag som sagt lessnat på.
Vill ha ett par rejäla stövlar som både funkar för ridning och att klafsa runt i hagen med.
Equipage New Paddock tycker jag är suveräna! Lätta, jättevarma och inte dyra heller. Mina har hållt mycket längre än mina tidigare muckboots, som varit MYCKET dyrare...
 
Equipage New Paddock tycker jag är suveräna! Lätta, jättevarma och inte dyra heller. Mina har hållt mycket längre än mina tidigare muckboots, som varit MYCKET dyrare...
Jag gillar dom också, men inte att rida i tyvärr. Har haft dom som vinterstövlar i flera vintrar nu (slitit ut två par, dags för nya i höst), de är varma (används när jag har lektioner utomhus på vintern), lätta, sköna och billiga. Höst och vår har jag dom som stövlar utan sockan. På vintern tar jag ut innersockan och torkar den mellan varje användning, då fungerar de bäst. Men jag gillar inte att rida i dom, när det är riktigt kallt (runt -15-20 grader) rider jag i dom men tycker att de är lite klumpiga och framförallt fastnar skaftet under kåpan.
 
Jag gillar dom också, men inte att rida i tyvärr. Har haft dom som vinterstövlar i flera vintrar nu (slitit ut två par, dags för nya i höst), de är varma (används när jag har lektioner utomhus på vintern), lätta, sköna och billiga. Höst och vår har jag dom som stövlar utan sockan. På vintern tar jag ut innersockan och torkar den mellan varje användning, då fungerar de bäst. Men jag gillar inte att rida i dom, när det är riktigt kallt (runt -15-20 grader) rider jag i dom men tycker att de är lite klumpiga och framförallt fastnar skaftet under kåpan.
Ok, jag har dem bara till uteritter (om det är kallt) och tycker att de funkar bra till det. Skulle dock inte vilja rida mer "avancerat" än så i dem. :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 050
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 392
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 185
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 236
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp