Bukefalos 28 år!

Stora typ vägarbetes-koner?

Mli

Trådstartare
Det är så väldigt mycket mer praktiskt att ha stora koner istället för hinderstöd när man drar en typ löshoppningsbana. Vet nån vart man kan få tag i såna? Eller nån som har något likvärdigt som ni vill tipsa om? Dock inte plasthinderstöd modell Safety System eller liknande - dom är ju onödigt dyra att ha för att dra snöre runt.
 
Sv: Stora typ vägarbetes-koner?

Företaget Blinkfyrar i Staffanstorp har sådana (kanske heter de BLF nu). De säljer koner och annat till vägarbeten. De har även plastslanor som man sätter emellan konerna (används vid avspärrningar vid vägarbeten). Jättebra att dela av ridbana med eller att använda som avspärrning vid löshoppning.
 
Sv: Stora typ vägarbetes-koner?

Man kan använda såna här vita stolpar man trampar ner oxå. Såna som man stängslar med. Mrn då bör det vara någorlunda mjukt i marken.
 
Sv: Stora typ vägarbetes-koner?

Jo att det e mjukt får man hoppas om det ska löhoppas där:p
 
Sv: Stora typ vägarbetes-koner?

Jag har haft såna innan, men jag får inte ner dom hela vägen ner. Vete sjutton hur dom har lagt den ridbanan jag har men det är stora stenar ca 10 cm ner. Alltså packade, inte lösa så dom kommer upp. Sen överst är det typ stenmjöl/sand. Så det är skitsvårt att få ner dom där plaststolparna så att dom står ordentligt. Annars är det ju nog det smidigaste.

Kollade upp vägkonerna, kostar typ 118:-/st. Billigare än så kommer man nog knappast undan om man inte vill ha nåt man sticker ner i marken.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 336
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 503
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 902
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 044
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp