Bukefalos 28 år!

Stormkök eller inte?

Sv: Stormkök eller inte?

Ja, man ska kanske se fördelar med det mesta ;)

Jag trodde inte det skulle vara så jobbigt som gravid och vi gick ju inte långt heller och inte gick det fort.
Du vet, när folk sa att jag inte skulle orka med det så ryckte jag på axlarna och tyckte att "klart jag kan, graviditet är ingen sjukdom" :o

Man har ju inte hela hemmet med sig så ska vi vandra så får de bära sitt eget utan knot, de är snart 10 år och 11,5 år så de är ju inga småttingar heller nu. :p Men tills de har förstått det lär jag inte gå någonstans med dem.

Man kan ju inte ta bort halva nöjet med vandring :p
 
Sv: Stormkök eller inte?

Det var det verkligen! Haha ja man blir gärna hemmablind. :) Vi hade ju inte kunnat tänka oss att vandra vid Skrylle till exempel, även om Skåneleden ju går här också. Men det är liksom för nära hemma för att det ska kännas tillräckligt "på riktigt" :p
 
Sv: Stormkök eller inte?

Jag är imponerad! :D

Så pass gamla, ja då kan de allt bära ;) Minns att vi gick på vandring med skolan när jag gick i sexan, då var jag 11. Då var vi ute på fjället i två nätter, så visst går det! :)
 
Sv: Stormkök eller inte?

Barnen i en skola här har lägerskola några dagar på höstterminen när de börjar igen, jag har förstått att det är mycket populärt och att barnen får mersmak efter det. :)

Du behöver inte vara impad alls för det gick ju inte bra :o Vi skulle vara borta två nätter men det blev bara en för på sista kvällen blev vi ovänner över två saker
1 han råkade välta ut mitt vatten jag snålat på för att det skulle räcka
2. han tyckte hundarna kunde sova i vindskyddet som var i dåligt skick

Jag hade ont av foglossningen och var trött och gick i taket, för inte kan man vara så klantig och välta ut mitt vatten vad ska jag dricka då?? Och klart att hundarna ska vara där JAG är och inte få sämre sovplats...

Jag blev sur och tog hundarna och mina prylar och gick rakt uti skogen i mörkret och surade. Kom ganska kvickt tillbaka igen eftersom jag är mörkrädd och det var inte så kul att vara där det var så mörkt. :p Då tog jag mina prylar och hundar och la mig i vindskyddet istället och han kravlade in i tältet så surade vi en stund tills jag somnade. Vaknade en timme senare av att han ringt kompisarna för att han tyckte vi borde åka hem. Då var jag på bra humör igen (hade ju sovit och vilat kropp och knopp liksom:cautious:) och ville absolut inte åka hem. Till slut fick jag dock veta att antingen fick jag följa med hem eller stanna kvar ensam. :nailbiting:
Gissa vad jag valde?
 
Sv: Stormkök eller inte?

Ah, bra tips! Tack!

Tack för en massa bra tips hörni, sambon mumlar något om pulversoppor och förstår inte poängen med att äta god mat även ute i naturen, tydligen :cautious: Måste vara scout-/lumpentakterna som sitter i.. :D Blir väl något enkelt första kvällen, nån slags soppa med nudlar och så det förhoppningsvis lagom upptinade köttet till dag 2. Lunch kom vi fram till att vi bara behöver till mittendagen, så det borde inte vara något problem att släpa med. Hunden får själv bära sin mat :sneaky:

Fast här har han en viss poäng för av någon anledning så är ofta även sådant som man inte äter frivilligt hemma grymt gott när man varit ute hela dagen :d
Mat smakar speciellt i naturen :-)

/Camilla
 
Sv: Stormkök eller inte?

Låter som en härlig vandring :angel:

ch791022 - Hm, ja vi får väl se nästa gång :p Det är i alla fall lätt att bära! :)
 
Sv: Stormkök eller inte?

Ska ni ut på övernattning så vill jag slå ett slag för hängmatta och "tarp"

Behövs bara två träd och det spelar ingen roll hur marken ser ut, dessutom slipper man alla odjur på marken. :)

En fråga MacG - hur gör du med myggen? Har du nät av någon sort eller räcker det med något medel? Och hur gör du med hunden? Tycker det ser urmysigt ut att sova i hängmatta med tarp men funderar på hur det blir för hundarna. Man måste väl nästan lyfta upp dom och får vi plats alla tre?
 
Sv: Stormkök eller inte?

Frystorkad mat år 2013 smakar bättre än de gjort förr i tiden. Utvecklingen har gått framåt. Men de kostar nästan 100:- styck. Det finns billigare, men då är man tillbaka i smak och konsistens.

Det är ju helt underbart med ett nytt ultralätt och litet kök och lite bra frystorkad mat när man varit van att släpa på gammal och tung utrustning. Jag är inte ute efter att bära tungt och slita i onödan.

Men en påse chips och en bra pocket brukar jag kosta på mig om jag är ensam... (Är sambon med och ska gå i min takt tar han med en flaska vin till första kvällen)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: iNTOHiMO
·
Tjatter Richard III var den siste engelske kung som dog på slagfältet. Hans död gjorde slut på det blodiga Rosornas krig och – säger vi nu –...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
15 514
Senast: Emtherlia
·
Övr. Hund Jag känner mig uppgiven och ledsen :( Senaste tiden har jag slagit knut på mig själv för att få ihop vardagen men lyckas inte på att bra...
2
Svar
20
· Visningar
2 220
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag blir så fruktansvärt frustrerad. Det hela startade när jag fick veta att svärmor tyckte det var så fruktansvärt skitigt hemma hos...
2
Svar
34
· Visningar
3 431
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp