Stövlar till hösten

AnnaL

Trådstartare
Nu är hösten här och med det även regn o rusk. Det finns inga dåliga väder så jag tänkte höra vad ni har för gummistövlar när ni klafsar omkring. Är det moderna "hunter", Ilse J .. etc eller är det gamla "trotjänare " som gäller ? Stövlar har ju t.o.m. blivit en modegrej nuförtiden. Lägg gärna in en bild på era stövlar.
 
Åh jag skulle vilja ha stövlar.,
Men jag har för tjocka ben så har inte hittat några som passar.:(

Någon med tips på stövlar till tjockisar?
 
Får jag flika in o fråga vad man har för civilt på fötterna som tål regn men inte är gummistövlar? Tänker mig ngt halvhögt typ jodhpurs/nätta kängor men tycker alltid att det är tunn sula o inte vattentätt i nederkant eller en på tok för låg dragkedja på insidan som släpper in vatten. Hatar o bli blöt om fötterna bara av att gå när det är blött på marken!!

I stallet är det ju gummistövlar året runt så har gärna ngt annat privat de dagar det inte vräker ner (då har jag rena gummistövlar :D).
 
Får jag flika in o fråga vad man har för civilt på fötterna som tål regn men inte är gummistövlar? Tänker mig ngt halvhögt typ jodhpurs/nätta kängor men tycker alltid att det är tunn sula o inte vattentätt i nederkant eller en på tok för låg dragkedja på insidan som släpper in vatten. Hatar o bli blöt om fötterna bara av att gå när det är blött på marken!!

I stallet är det ju gummistövlar året runt så har gärna ngt annat privat de dagar det inte vräker ner (då har jag rena gummistövlar :D).
Jag använder sneakers/converse i fejkläder och med en högre vit kant runt om (sulan går ju upp på sidorna typ).
Då håller jag mig torr så länge det inte spöregnar eller att jag kliver i pölar ☺
 
Muckboot Reign (även perfekt att rida i). Har vintervarianten Colt också. Bra kvalité och finns ju i massor av olika färger och utföranden, även för vardagsbruk. Sulan är ju dessutom framtagen i samråd med ortoped, så de är fantastiskt sköna att gå och stå i längre stunder också.

muck-boot-reign-black-gunmetal-lrg.jpg
 
Nu är hösten här och med det även regn o rusk. Det finns inga dåliga väder så jag tänkte höra vad ni har för gummistövlar när ni klafsar omkring. Är det moderna "hunter", Ilse J .. etc eller är det gamla "trotjänare " som gäller ? Stövlar har ju t.o.m. blivit en modegrej nuförtiden. Lägg gärna in en bild på era stövlar.

och jag läste "Stövlar till hästen" :rofl::banghead::nailbiting:

Jag har vanliga gummistövlar McKinley, de bästa jag haft, men de börjar lida mot sitt slut tyvärr så i höst kanske jag får leta reda på någon fodrad variant. Som tur är blir det aldrig meter med djup lera i våra hagar eftersom de är så pass stora, men visst kan det vara klaffsigt under perioder.
 
Nu är hösten här och med det även regn o rusk. Det finns inga dåliga väder så jag tänkte höra vad ni har för gummistövlar när ni klafsar omkring. Är det moderna "hunter", Ilse J .. etc eller är det gamla "trotjänare " som gäller ? Stövlar har ju t.o.m. blivit en modegrej nuförtiden. Lägg gärna in en bild på era stövlar.
 
Muckboot Reign (även perfekt att rida i). Har vintervarianten Colt också. Bra kvalité och finns ju i massor av olika färger och utföranden, även för vardagsbruk. Sulan är ju dessutom framtagen i samråd med ortoped, så de är fantastiskt sköna att gå och stå i längre stunder också.

muck-boot-reign-black-gunmetal-lrg.jpg
 
Jag kör på jodphurs från hööks privat, funkar fint även i plask. Är väl konstläder så lite tåligare.
Får jag flika in o fråga vad man har för civilt på fötterna som tål regn men inte är gummistövlar? Tänker mig ngt halvhögt typ jodhpurs/nätta kängor men tycker alltid att det är tunn sula o inte vattentätt i nederkant eller en på tok för låg dragkedja på insidan som släpper in vatten. Hatar o bli blöt om fötterna bara av att gå när det är blött på marken!!

I stallet är det ju gummistövlar året runt så har gärna ngt annat privat de dagar det inte vräker ner (då har jag rena gummistövlar :D).
 
Ett par svarta Hunter.
Ett par Haglöfs Gore-tex-skor; dessa använder jag mest. Funkar utmärkt i plask/snöslask.
 
Du är en rookie. :devil: Men vi hade en regelbundet återkommande Niklas som bara skrev om gummistövlar. Om och om igen. Helst ville han se bild också. Har för mig att han några gånger ville se bild även på välskurna ridbyxor, då gick det nog med en gång :D

Hahahahaha!

Men varför varnar ni gamla kärringar inte oss stackars rookies då!? O_o
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 553
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 570
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 009
Senast: LenaH
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp