Bukefalos 28 år!

Stövlar till hösten

Nicke! :love:

Tittar ni på TS sparsamma inläggshistorik så ser ni att det enda "hon" skrivit om sedan 2006 är gummistövlar *flämt*

Så jag tror alltså att det är vår gamle vän Stövel-Niklas som är tillbaka :)
Nikke är tillbaka!
Hen var den första jag hört om med fetisch för gummistövlar. Innan har jag hört om fetisch för ridstövlar och höga klackar!
Men gummistövlar är ju i alla fall en praktisk fetisch dvs de är mer praktiska än höga klackar,
 
Nikke är tillbaka!
Hen var den första jag hört om med fetisch för gummistövlar. Innan har jag hört om fetisch för ridstövlar och höga klackar!
Men gummistövlar är ju i alla fall en praktisk fetisch dvs de är mer praktiska än höga klackar,
Fast jag hade fel imorse, han började allt med ridstövlar. Det här med gummistövlar tror jag är en rökridå, det ska liksom låta harmlöst. Men den går vi inte på :devil: (utom @Monsterretarded då)
 
Nu är hösten här och med det även regn o rusk. Det finns inga dåliga väder så jag tänkte höra vad ni har för gummistövlar när ni klafsar omkring. Är det moderna "hunter", Ilse J .. etc eller är det gamla "trotjänare " som gäller ? Stövlar har ju t.o.m. blivit en modegrej nuförtiden. Lägg gärna in en bild på era stövlar.

Jag har svarta Hunter. Den enda bild jag har på dem är:



Annars om jag inte vill ha gummistövlar har jag antingen jodpush eller stövletter i läder, rejält impregnerade. Det brukar funka tycker jag, förutsatt att man inte ska gegga runt en heldag ute i ösregn.
 
jag har dunlopp gummistövlar med stålhätta :banana:, har dem året runt och har bara en extra strumpa på vintern :p.
haft mina i 2 år nu och det är inte en endaste skråma på dem trots hästens försök till att trampa i sönder dem ;).
och när dessa väl dör har jag ett par till undanstuvade för att inte behöva gå tillbaka till hemska tunna stövlar som går i sönder efter en månad :arghh:.

Bilder? :sneaky:
 
jag har dunlopp gummistövlar med stålhätta :banana:, har dem året runt och har bara en extra strumpa på vintern :p.
haft mina i 2 år nu och det är inte en endaste skråma på dem trots hästens försök till att trampa i sönder dem ;).
och när dessa väl dör har jag ett par till undanstuvade för att inte behöva gå tillbaka till hemska tunna stövlar som går i sönder efter en månad :arghh:.

Kan man få en bild kanske?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 606
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 685
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 290
Senast: LenaH
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp