AI62

Trådstartare
Det verkar som att det blir strejk till kvällen. Om det blir så kommer ni också att vara uttagen i strejk då?
 
Det är väl övertidsblockad det pratats om, åtminstone på min arbetsplats. Jag själv berörs inte direkt (men möjligen indirekt), i min del av verksamheten kommer arbetsgivaren antagligen att beordra skyddsarbete.
 
Jag jobbar förvisso i vården men kommunalt så vi berörs inte då vi ligger under Kommunal och inte Vårdförbundet.
 
Trots att det kanske inte räknas som strejk i ordets rätta bemärkelse så blir det nog kännbart för arbetsgivaren. Där jag jobbar hänger det i princip på arbetstagarnas goda vilja (att ta extrapass) att schemat går ihop öht.
Precis. Den goda viljan hade vi under pandemin. Nu är det dax för arbetsgivarna att visa deras goda vilja eller har dom redan glömt pandemin och vad många av oss fick men för livet för att vi visade vår goda vilja
 
Facket är nöjt.

Om vi är det återstår att se. I tråden ”Heltidsresan” så står det lite om det. Jag tror kryphålen är för många och budgeten för liten för att vi ska bli nöjda. Eller hålla oss friska.
Facket företräder ju er. Är ni inte nöjda är väl gången att facket ska veta det. Att dom gör ett dåligt jobb. Ni betalar ju ändå avgift dit.

Vägra jobba helt eller devis brukar ju ge lite extra 🙂
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade mycket på strejkkulturen i Sverige när det var storstrejk i Frankrike för ett gäng månader sedan. Och nu strejk på Tesla...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 987
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 829
Senast: alazzi
·
  • Artikel
Dagbok När man fått ordning på all byråkrati, fixat kläder, apotek, bokat allt, fått en vän att återbetala sin skuld så jag har fickpengar...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: ameo
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
423
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp