Stretching

A

aldis

Kan själv inget om "stretching av häst" men jag snubblade över en websida som bl a visade foto på häst(ar) som stretchades.

stretch4.jpg


För mig ser det lite bisarrt ut men som sagt jag kan inget om stretching av hästar. Är det någon här som stretchar sin häst på liknande sätt?
 
Sv: Stretching

Jag stretchar min ponny efter lite hårdare arbetspass = 4-5 gånger veckan. men har inte hållit på med det så länge. I vårat streching pogram har jag nr 1 och 3 på bilden. också en variant av 5 och 6 men använder dock godis/morot då.

Dock är inte min ponny lika bra som den där hästen men den har antagligen hållit på med det lite längre. Det ser faktiskt ganska otäckt ut men hästen värkar har gjort de ganska länge så de är nog inte så hemskt för den och han blir ju inte så stel fast han är gammal.:) Kan oxå tilllägga att sen jag strechat min ponny har hon blivit otroligt mkt mjukare och lättarbetad så hon har sammlat på sig jätte mkt dressyrmuskler på denna korta tid då jag använt mig av de. :)

Men det står att hästen är strechad morgon ock kväll den närmaste 16 åren, men vad jag har hört är de ju inge bra att stretcha en kall häst `?:crazy:
 
Sv: Stretching

Jag stretchar mina hästar efter lite hårdare träningspass. Gör ungefär samma rörelser som på bilderna men LÅNGT IFRÅN så där extremt!! Även om jag ser min ena häst som väldigt rörlig och smidig... Jag tar det väldigt försiktigt så att det bara tänjer lite grann :)
 
Sv: Stretching

I texten står det att den hästen blivit stretchad i 16 år. Det är nog därför du reagerade iom att hästen muskler klarar av att tänjas ut såpass mycket, Det ser lixom lite sjukt ut. En "normal" häst, som inte blir stretchad är inte i närheten av att kunna tänja så mycket.

Jag använder mig av hans övningar, men kan lova att det inte ser riktigt likadant ut, än :)
 
Sv: Stretching

Jag brukar stretcha efter ett ridpass då hästen blivit lite varm (inte efter en kort skrittrunda), men kommer aldrig i närheten av så extrema töjningar.

Som sagt så är hästen på bilderna stretchad regelbundet i 16 år, vilket absolut förklarar hur den kan "sträckas och böjas" som på bilderna. Inte normalt, så som de flesta vanliga ryttare stretchar.
(OBS! Därmed inte sagt att det skulle vara skadligt, för det vet jag inget om!)
 
Sv: Stretching

shit vad vig... stretchar min häst enligt samma princip men kan säga att hovarna är bra mycket närmare marken haha... Det där är bra basic- övningar att göra efter varje ridpass!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 541
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 776
Senast: Takire
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Lager
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp