Bukefalos 28 år!

strikt ansvar för gris???

toughcookie

Trådstartare
Våran granne har en gris som går lös på gården och med jämna mellanrum kommer han upp till oss.
Detta är inte välkommet då han är aggresiv och jagar barnen (är även känd för att ha bitit folk i sitt eget stall).
Igår försökte han anfalla mig när jag skulle jaga hem honom men med hjälp av en kratta så fick han ge sig.
Det jag undrar över är nu vad ägaren har för ansvar om han biter någon av oss, han är rätt stor och har ordentliga betar.
Dessutom är han ju ute och knallar vind för våg på vägen och det är bara en tidsfråga innan han blir påkörd.
Ägarna bara skrattar och säger att "så är det på landet" och blir han påkörd så dör han iallafall som en lycklig gris.....
 
Sv: strikt ansvar för gris???

Vet inte om det finns något strikt ägaransvar för gris, men den ska i vilket fall Inte knalla omkring lös..
Ring till polisen/kommunen och anmäl att det springer omkring en lös, ilsken galt.
 

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 488
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 388
M
Övr. Hund Läste en tråd nyss om ett hundslagsmål o blev irriterad!! Min stackars Bobby blev anfallen i sommras av en stor Irlänsk setter, Bobby...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp