Strumpor - var finns de??

Gnist

Trådstartare
Inte vanliga sockar alltså utan långa lite varmare strumpor för höfthållare och då inte stay ups eller tunna nylon/nätstrumpor alltså. Såna vet jag var jag ska hitta om jag skulle behöva fler par ;)

Letar och söker då jag skulle vilja ha fler att variera mellan, men hittar ingenting och tänkte att kanske finns det nån här inne som vet var jag kan få tag på sådana?

:)
 
Levante tillverkar strumpor i ylle, om det var något åt det hållet du är ute efter? Tranzparanse gör ett par riktigt snygga 70 den om du vill ha "vanliga" fast varmare. Mina allra bästa är 80 den från H&M, men det är tyvärr många år sedan de hade dem nu :(

Kan man tänka sig att beställa från usa finns det yllevarianter i nästan varenda strumpshop :)
 
följer tråden med stort intresse! har letat länge efter samma sak. jag har dessutom långa ben, så stay-ups och höfthållar-strumpor är alltid alldeles för korta...:down:
 
Levante tillverkar strumpor i ylle, om det var något åt det hållet du är ute efter?

Kollade där och sortimentet på just stumphållarstrumpor är ju inte direkt stort dessvärre.

Vill ha varma strumpor i fina färger och mönster, för som det är nu har jag ett par svarta, ett par grå och ett par som är lite tunnare och mönstrade så jag vill kunna variera mig lite mer. Har gärna kjol, men avskyr strumpbyxor :wtf:
 
Kollade där och sortimentet på just stumphållarstrumpor är ju inte direkt stort dessvärre.

Vill ha varma strumpor i fina färger och mönster, för som det är nu har jag ett par svarta, ett par grå och ett par som är lite tunnare och mönstrade så jag vill kunna variera mig lite mer. Har gärna kjol, men avskyr strumpbyxor :wtf:

är du jag? :D jag går jämt i kjol, men strumpbyxor är värdelöst och obehagligt!
 
Klipp av strumpbyxor och sy på resår? :p

Tanken har slagit mig fast resår behöver man nog inte sy dit, de hålls ju uppe av höfthållaren men jag är lur på om det inte blir besvärligt att sträcka ut tyget såpass att inte det blir för tight runt låren av sytråden :nailbiting:
 
Oj. Trodde detta var en spinoff-tråd (centrifug-?) på tvättmaskinstråden.
Men då håller jag tyst om den gången när min hund hade stora problem med att krysta ut en tidigare saknad strumpa.
 
Sticka kan jag iofs, men tänker jag sticka såna långstumpor med snyggt mönster? Aldrig i livet :laugh:

Krävs ju relativt tunt garn, smala stickor och hård jämn stickning för att det ska bli bra och det känns som upplagt för fail :o
 
Sticka kan jag iofs, men tänker jag sticka såna långstumpor med snyggt mönster? Aldrig i livet :laugh:

Krävs ju relativt tunt garn, smala stickor och hård jämn stickning för att det ska bli bra och det känns som upplagt för fail :o

jag kan också sticka, men finns ju roligare saker att göra än att sticka låååååånga strumpor :D därav anlita någon :P
 
Sockdreams vet jag många som köper ifrån. Har dock inte provat själv. Är det det vanliga utbudet av strumpbyxor fast utan byxor du vill ha så funkar det utmärkt att klippa. Kanten blir inte snyggast i världen, men den håller hyfsat.
 
Vill ha lite roliga och snygga strumpor och roliga är sällan vanliga lite tjockare strumpbyxor som oftast är enfärgade och de som är mönstrade är oftast för tunna.

Idealt hade varit att finna något inom landet, helst här så att jag kan klämma och känna ;) men det verkar hopplöst och alltså får det bli nätshopping, men utbudet i svenska nätshoppar är inte så stort, snyggt eller roligt dessvärre :down:
 
Tanken har slagit mig fast resår behöver man nog inte sy dit, de hålls ju uppe av höfthållaren men jag är lur på om det inte blir besvärligt att sträcka ut tyget såpass att inte det blir för tight runt låren av sytråden :nailbiting:

Sy med elastisk tråd så löser just det sig.

/Hon med korta ben ;)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 216
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
844
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp