Bukefalos 28 år!

stübben rex 32"

B

BeastieBabe

stübben rex 32\"

denna sadel verkar inte passa polarens ponny då den trycker på manken, finns stübben rex i vidare bom?
hästen har rak rygg, ngt hög smal manke och sedan är hon fet där vulstren ska ligga, någon som har tips på en sadel som kan fungera?

hon funderade på bomlös sadel men ponnyn tränas en del i hoppning så det funkar inte..
 
Re: stübben rex 32\"

Det låter väl snarare som om ponnyn behöver en smalare bom om sadeln trycker på manken och den har hög manke. :confused:
Stübben Rex finns vad jag vet bara i 32".
 
Re: stübben rex 32\"

Enig med Iva, men jeg tror alle stübbensadler kan fåes i bomvidde 33,5 nå...
 
Re: stübben rex 32\"

nja den trycker mer på sidan av manken, stoppar lite blodkärl så hästen har fått knölar i ett linje från manken och ut-ner-bak över ryggen..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
892
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: poetin
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 241
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp