Bukefalos 28 år!

Stübben Tristan Lyx

PathOfClovers

Trådstartare
Sitter och tittar på H**ks hemsida, och funderade över en sak på denna sadeln, den har TRE långa stroppar, hur ser det ut egentligen?! Ser inte det dumt ut när en hänger och slänger där nere? Någon som har en sadel med tre långa stroppar, ser det normalt ut eller?
 
Det är inget ovanligt med tre stroppar på en dressyrsadel, et finns sadelgjordar som är för tre stroppar.
 
Jasså? Jag kanske bara inte har tänkt på det då...Eller så har dom flesta som har sån sadel en sådan sadelgjord oxå.
 
Det finns sadelgjordar som man.. ja svårt att förklara.. man viker över ett skydd och fäster med kardborrband över spännena på sadelgjorden...
På hööks finns en stübben sådan, den är visserligen bara gjord för två stoppar men då kan man stoppa in den tredje där under/innan för. Jag har sett en del som gör så när dom inte har en som är gjord för 3 stycken. Har även sett som som låter den sita hänga fritt, ser lite dumt ut, då investerar man hellre i en som är för 3.
 
Eller så skär man helt sonika av den återstående stroppen.
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 073
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 997
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 513
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp