Bukefalos 28 år!

Stübben vs Globus

sjostrand

Trådstartare
Rent bomviddsmässigt passar Stübbens 30 (tristan) min häst. Däremot har hon en rätt rak rygg och jag börjar snegla mot Globus (Clic/Turner). Är det någon som har PRAKTISK erfarenhet av vilken bomvidd för Globus (Clic/Turner) som motsvarar Stübbens bomvidd 30 (Tristan)
 
Rent bomviddsmässigt passar Stübbens 30 (tristan) min häst. Däremot har hon en rätt rak rygg och jag börjar snegla mot Globus (Clic/Turner). Är det någon som har PRAKTISK erfarenhet av vilken bomvidd för Globus (Clic/Turner) som motsvarar Stübbens bomvidd 30 (Tristan)
Har för mig att Stubben 30 motsvarar Globus 32= normal.
Stubben är väldigt svängda, och globus är jätteraka, speciellt Clic! Att gå från Stubben till Clic är som två sidor av ett spektrum, Är hästen inte jätterak ska den kanske ha nåt mellanting? Passier, Jacson/santa cruz/toulouse, thorowgood, äldre Wintec, Crown, Barnsby, Baines hopp m fl är åt det rakare hållet jämfört med Stubben men inte jätteraka.

Bilder på hästryggen underlättar ofta om du vill ha tips.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort det ? Hur blev det ? Finns en ÅF i Sverige som ska kunna göra det, tyvärr finns de på andra sidan Sverige så jag kan...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: caballus
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: caballus
·
Utrustning Hej Försöker hitta en allround eller hoppsadel till vår maxade D-ponny. Har haft sadelutprovare ute men hon hade inget som passade. Hon...
Svar
1
· Visningar
878
Utrustning Någon som har tips på sadel som kan vara lönt att testa till denna rygg?! Bred kille som är rund över bogbladen. Wintec med rött järn är...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp