Bukefalos 28 år!

Super grön ..behöver tips!!!

R

RebeckaKihlberg

Hej..första gången man kikar in här *vinkar*
042.gif


Har lite frågor till er duktiga NH-människor

Kan ju börja med mina erfarenheter av NH:
Jag är inte super insatt i det här med NH,men har sett mycket goda resultat på hästar som tränats med hjälp av NH.

Så...nu till saken.
Jag har en liten monster (shettishingst), han har börjat tuffa till sig nu på vårkanten och jag är säker på att lite ledarskapsövningar skulle vara på sin plats,men jag känner mig SÅ grön på de området...hur gör jag?..ska jag ta hjälp av NH-tränare eller?!?...har hörttalas om 7-lekarna,men är inte så insatt där heller

Alla tips är välkomna..tränare, NH-sidor osv.

*tack på förhand* :bow:
 
JUst när man är "super grön" så är det en bra ide att hitta en "NH-tränare".
Men innan du låter den tränaren röra din häst så ska du be att få se vad hon vill att ni ska göra, och det på tränarens egen häst. Sedan om det är något du inte förstår så fråga, fråga , fråga. Om inte tränaren kan förklara varför den gör på si eller så sätt, eller om du känner att det inte står rätt till, hitta en annan!!!
Finns mycket mystiska "NH" människor :crazy:
 
hej! hon sall göra det som känns rätt för henne och sin häst!! det som funkar! kram :bump:
 
Nordic Natural Horsemanship Associations hemsidafinns en lista med tränare. En del av oss har en presentation där du kan läsa om vad varje tränare pysslar med, eller gå in på deras egen hemsida.

7 games kan vara bra om de utförs på sätt sätt och som en plattform att sedan bygga vidare ifrån. Vitsen med NH är just att det ska utföras naturligt, ej mekaniskt, men många utövare har tyvär fastnat i 7 games. Tänk på att det är ingen som helst vits med att "träna NH" en timme på banan. Meningen är att det ska vara en enhetlig hantering av hästen som råder överallt och med samma filosofi som bas. Annars blir hästen frustrerad när olika regler råder vid olika platser/situationer/tider, och det kommer att dyka upp fler problem istället för att lösa dem som kommit.

du har även rätt att vara skeptisk vid val av tränare. Ställ mycket frågor om tränarens arbetssätt. Personligen rekomenderar jag dig att undvika "repviftare". Leta efter en tränare som har som mål att lära dig så små signaler som möjligt, på ett sätt som är mest naturligt för hästen.

Lycka till!

--------
mvh
Lina

Tricorn Ranch
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 408
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 283
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 053
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp