Bukefalos 28 år!

Sur i boxen

Svamlan

Trådstartare
Vi har en ponny som vi haft i drygt två år. Alltid varit super snäll att sköta i boxen förutom att han ogillar att borstas på bakbenen. Nu sedan ett par veckor är han sur. Inte bara vid borstning bakbenen utan vid all skötsel. Supersur och han får så bunden. Står vi på gången eller ute etc är det inga sura miner alls. Massör har känt igenom honom utan att hitta nåt särskilt och han fungerar bättre än någonsin i ridningen så det borde inte vara att han har ont....Det som förändrats är en ny boxgranne, ett sto. Som han är rätt bra kompis med när de åker släp ihop och så. Och borde det leda till att han är så sur på oss?
Borde vi testa byta box kanske....andra funderingar?
 
Om han verkar trivas i boxen när han är själv är det väl inget skäl att byta, kan vara att ni inte ser att nya grannen spanar på er och då kanske han surar för att vakta er från henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 329
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 169
Senast: pews1972
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 332
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 591
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp