Bukefalos 28 år!

SUV-trenden

Alla som kör SUV har inget behov av en SUV. Många lämnar knappt storstan. Möjligtvis en resa till fjällen en gång om året och det går utmärkt utan en SUV, kanske tom bättre. Jag förstår att valet är individuellt men jag kan fråga varför ? Vad är nyttan? Inte visa trosorna när man ska kliva ur bilen ?

Trender är väl sällan kopplade till en nytta? Folk får för sig att någonting är snyggt eller häftigt och så blir det så. Jag går i stövletter fram och tillbaks till jobbet varje dag. Praktiskt? Inte alls. Snyggt? Jajje. Glänser gör de också.
 
Eller skulle du vilja visa kalsongerna varje gång du går in och ur bilen? Skulle inte tro det, av samma anledning vill inte vi kvinnor visa trosorna.
En del verkar gilla det:

190px-Sagger_in_Paris.jpg
 
Nu antar jag att du är en man som inte bär varken kjol eller klänning. I så fall har du inte det problemet.

Men de flesta kvinnor har mens ca en gång i månaden. Hur kul är det att behöva visa främlingar att man har mens? För ja, har man en lite större binda med "vingar" så syns det. Dessutom kan det blöda igenom. Även om mens inte ska behöva vara något att skämmas över, så skäms många över det.

Eller skulle du vilja visa kalsongerna varje gång du går in och ur bilen? Skulle inte tro det, av samma anledning vill inte vi kvinnor visa trosorna.

Nej, jag har ingen lust att visa kalsongerna för andra.

Men jag har heller aldrig fått en tros shock heller.
Som att det skulle sitta folk som spanar på parkeringen efter att en kvinna i kort klänning eller kjol ska råka visa trosorna i 1-2 sekunder ? Som dessutom sitter så nära att "vingarna" på bindan syns ?

De flesta lämnar sina bilar vid parkeringen och går på sina ärenden och har inte en tanke på vilka som sitter i dom andra bilarna.
 
Nu antar jag att du är en man som inte bär varken kjol eller klänning. I så fall har du inte det problemet.

Men de flesta kvinnor har mens ca en gång i månaden. Hur kul är det att behöva visa främlingar att man har mens? För ja, har man en lite större binda med "vingar" så syns det. Dessutom kan det blöda igenom. Även om mens inte ska behöva vara något att skämmas över, så skäms många över det.

Eller skulle du vilja visa kalsongerna varje gång du går in och ur bilen? Skulle inte tro det, av samma anledning vill inte vi kvinnor visa trosorna.

Det kan också vara så att man nödvändigtvis inte har trosor... :angel:
 
Trender är väl sällan kopplade till en nytta? Folk får för sig att någonting är snyggt eller häftigt och så blir det så. Jag går i stövletter fram och tillbaks till jobbet varje dag. Praktiskt? Inte alls. Snyggt? Jajje. Glänser gör de också.

Det låter snyggt!

Men jag kan inte förstå att man tycker en SUV är vare sig snygg eller häftig. Snarare ful och klumpig.

Men jag skulle väl inte klaga om jag fick en Lamborghini Urus. Men en Lamborghini huracan är fortfarande tio gånger snyggare!
 
Det låter snyggt!

Men jag kan inte förstå att man tycker en SUV är vare sig snygg eller häftig. Snarare ful och klumpig.

Men jag skulle väl inte klaga om jag fick en Lamborghini Urus. Men en Lamborghini hurcan är fortfarande tio gånger snyggare!

Jag tycker Urusen är skitful. Men jäklar vilket ax den har och mullret är rätt schysst.
 
Inte optimalt. Men jag har sett en som kör en Audi R8 som bor uppe på ett berg med en grusväg som enda förbindelse.
Såg även en Porsche Carrera i fjällen senast.

Jag är en gammal tant... min kropp vill inte ha sådan misshandel. Det är ingen hit att ta sig i och ur låga sportbilar heller. Jag fattar nu varför så många filmer har någon som hjälper en ur bilen när det är fråga om sportbilar...
 
Sportbilar med styv kaross är ingen hit på vägar av Norrlandsstandard kan jag säga... :meh:

Jag trodde jag skulle dö den gången jag tvingades åka först hela vägen till Arvidsjaur i en styvt satt S**b Aero (med orden sportchassi), 1 vecka där på grusväg och sedan hela vägen hem igen. Förmodligen allvarliga inre skador. Högste chefen på ett konkurrerande (inom koncernen) bilföretag frågade om ingenjörerna i Trollhättan hade drabbats av antingen kostnadsbesparingar eller demens, när fjädring i princip helt saknades.

Den bilen kom aldrig till kund som tur var.
 
Jag är en gammal tant... min kropp vill inte ha sådan misshandel. Det är ingen hit att ta sig i och ur låga sportbilar heller. Jag fattar nu varför så många filmer har någon som hjälper en ur bilen när det är fråga om sportbilar...

Jag är en ung tant 😂
Så glad att killen bytte ut lilla sportbilen mot stora muskelbilen även fast jag knappt ser ut 😅
Men helst åker jag min trygga, goa Hondis 🥰
 
Jag trodde jag skulle dö den gången jag tvingades åka först hela vägen till Arvidsjaur i en styvt satt S**b Aero (med orden sportchassi), 1 vecka där på grusväg och sedan hela vägen hem igen. Förmodligen allvarliga inre skador. Högste chefen på ett konkurrerande (inom koncernen) bilföretag frågade om ingenjörerna i Trollhättan hade drabbats av antingen kostnadsbesparingar eller demens, när fjädring i princip helt saknades.

Den bilen kom aldrig till kund som tur var.
Man kanske bör undvika sportchassi om man vet med att man kör mycket grusväg. Just Saab Aero hade väl inte den bästa fjädringen. Men rolig bil att köra på vanliga vägar.
 
Nej, jag har ingen lust att visa kalsongerna för andra.

Men jag har heller aldrig fått en tros shock heller.
Som att det skulle sitta folk som spanar på parkeringen efter att en kvinna i kort klänning eller kjol ska råka visa trosorna i 1-2 sekunder ? Som dessutom sitter så nära att "vingarna" på bindan syns ?

De flesta lämnar sina bilar vid parkeringen och går på sina ärenden och har inte en tanke på vilka som sitter i dom andra bilarna.
Ok, så du vill inte visa kalsongerna för andra. Men du bagatelliserar att tjejer inte vill visa sina trosor inför andra? Det är inget annat än ett egocentriskt "nej, men så länge det inte angår MIG så kvittar det"-beteende.
 
Ok, så du vill inte visa kalsongerna för andra. Men du bagatelliserar att tjejer inte vill visa sina trosor inför andra? Det är inget annat än ett egocentriskt "nej, men så länge det inte angår MIG så kvittar det"-beteende.
Jag hade inte brytt mig. Jag brukar stå och byta om vid vägkanten eller på en parkeringsplats när jag ska ta på mig träningskläder för att cykla. Då ryker kalsongerna också.
Det handlar ju bara om några sekunder och inge dör av det ...
 
Jag hade inte brytt mig. Jag brukar stå och byta om vid vägkanten eller på en parkeringsplats när jag ska ta på mig träningskläder för att cykla. Då ryker kalsongerna också.
Det handlar ju bara om några sekunder och inge dör av det ...

Det handlar bara om några sekunder och ingen dör av det om du är naken när du byter om heller. Känns det lika okej?

Sen kan det måhända finnas en viss skillnad i sexualisering rent allmänt mellan en man i kalsonger och en kvinna i trosor med. Men det är ingen idé förklara om du inte förstår det..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp