Bukefalos 28 år!

SUV-trenden

Alternativt inspirerad av en dagisteckning. De brukar antingen se ut sådär eller som en volvo 240. :D
Sedan kan det ju vara en ball bil ändå, men...

Nu är ju alla pickups så fula redan. Men Tesla har ju gjort en lite cool variant. Nu ser alla vanliga pickups hopplöst omoderna ut. Jag gillar Blade Runner inspirationen.

PHOTO-Baby-Yoda-Drew-The-Tesla-Cybertruck.jpg
 
Nu är ju alla pickups så fula redan. Men Tesla har ju gjort en lite cool variant. Nu ser alla vanliga pickups hopplöst omoderna ut. Jag gillar Blade Runner inspirationen.

PHOTO-Baby-Yoda-Drew-The-Tesla-Cybertruck.jpg

Jag tycker att det ser ut som att de försöker alldeles för hårt. :) Men sådär är det ju med vad som tilltalar en, det är rätt olika för alla. Jag förstår att det har del i ett bilköp men jag tror nog att de allra flesta köper den bil de köper för dess egenskaper.
Förmdoligen i högre grad än de väljer hundras till exempel, vilket är sorgligt.
 
Jag tycker att det ser ut som att de försöker alldeles för hårt. :) Men sådär är det ju med vad som tilltalar en, det är rätt olika för alla. Jag förstår att det har del i ett bilköp men jag tror nog att de allra flesta köper den bil de köper för dess egenskaper.
Förmdoligen i högre grad än de väljer hundras till exempel, vilket är sorgligt.

Så är det nog. Det finns väl en anledning att nästan alla bilar som säljs är herrgårdsvagnar idag. Det är praktiskt med högt bagage för barnfamiljen eller hundägaren.
Så då överväger det trots att de är mycket fulare. Åtminstone i Sverige. För i övriga Europa och USA är dom inte lika populär.

Jag som är ensamstående och inte har nåt behov av att lasta tre barnstolar, en barnvagn och två hundar i bilen. Prioriterar utseendet mer vid ett bilköp. Så pickups , SUVar och herrgårdsvagnar går bort.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Skulle du tyckt den var lika vacker om det varit Lada som tillverkat den?
Förmodligen inte. Den hade ju inte varit lika high tech då heller. Tesla är ju ett teknikföretag lika väl som ett bilföretag och därför ligger man också före när det gäller elektrifiering och självkörande bilar.
Plus att märket Tesla för med sig en viss form av Status i sitt märke. Till skillnad från Lada.
 
Så är det nog. Det finns väl en anledning att nästan alla bilar som säljs är herrgårdsvagnar idag. Det är praktiskt med högt bagage för barnfamiljen eller hundägaren.
Så då överväger det trots att de är mycket fulare. Åtminstone i Sverige. För i övriga Europa och USA är dom inte lika populär.

Jag som är ensamstående och inte har nåt behov av att lasta tre barnstolar, en barnvagn och två hundar i bilen. Prioriterar utseendet mer vid ett bilköp. Så pickups , SUVar och herrgårdsvagnar går bort.

Jamen dåså, vad diskuteras egentligen Om vi ändå är överens om att de flesta som köper en SUV gör det för att de uppskattar egenskaperna hos modellen? :D
Om det är huruvida en bil eller ful eller vacker eller inget av det är diskussionen rätt menlös. Det är ju rätt abstrakt.
 
Jamen dåså, vad diskuteras egentligen Om vi ändå är överens om att de flesta som köper en SUV gör det för att de uppskattar egenskaperna hos modellen? :D
Om det är huruvida en bil eller ful eller vacker eller inget av det är diskussionen rätt menlös. Det är ju rätt abstrakt.

Som jag skrev ibörjan så har de flesta jobb pendlare inget behov av att sitta ensam i en fläskig SUV. Så jag undrade varför man köper en sån...
 
Som jag skrev ibörjan så har de flesta jobb pendlare inget behov av att sitta ensam i en fläskig SUV. Så jag undrade varför man köper en sån...

Fast det har du ju ingen aning om, som säkert många påpekat (jagh ar inte följt tråden minutiöst). De kanske har fyra rottweilers, ryggproblem, två hästar eller en snickeriverkstad som du inte har en aning om. Det är inte alla som prioriterar att också ha en citybil trots att de kör mycket i stan.
 
Som jag skrev ibörjan så har de flesta jobb pendlare inget behov av att sitta ensam i en fläskig SUV. Så jag undrade varför man köper en sån...

Sen var det ju det där med att inte alla SUV var fläskiga heller. Bara väldigt praktiska för ändamålet.

Oftast är det mer klimatsmart att äga färre fordon även om viss andel av utflykterna inte skulle kräva markfrigången och dragförmågan.
 
Förmodligen inte. Den hade ju inte varit lika high tech då heller. Tesla är ju ett teknikföretag lika väl som ett bilföretag och därför ligger man också före när det gäller elektrifiering och självkörande bilar.
Plus att märket Tesla för med sig en viss form av Status i sitt märke. Till skillnad från Lada.

Visst förstår jag att kvalitén på allt skulle vara milsvida åtskilda, men utseendet är ju fortfarande det samma? Men du medger då här att status har en viss betydelse för dig då?
 
Tesla Cybertruck står sig bra mot en F350.
Dessutom snyggare. Förmodligen tio gånger roligare att köra med acceleration som en sportbil, raptorn lär du inte ens hinna se i backspegeln. Lika långt flak dessutom. Plus att du sparar pengar på bensinen och inte minst miljön.

https://www.wheelsjoint.com/tesla-cybertruck-vs-ford-f-250-f-350-f-450-comparison/
Varför skulle man vilja ha en väldigt snabb acceleration?

För att komma iväg först vid rödlysen?

Tacka vet en bil som tar mig, släp och last uppför en slirig backe, på lågväxeln.

Det räcker så bra, med den acceleration en vanlig bil har för mitt bruk tack.
 
Förmodligen inte. Den hade ju inte varit lika high tech då heller. Tesla är ju ett teknikföretag lika väl som ett bilföretag och därför ligger man också före när det gäller elektrifiering och självkörande bilar.
Plus att märket Tesla för med sig en viss form av Status i sitt märke. Till skillnad från Lada.
Tesla är enbart ett penisförlängar-företag, som utvecklar oanvändbar teknik.
 
Som jag skrev ibörjan så har de flesta jobb pendlare inget behov av att sitta ensam i en fläskig SUV. Så jag undrade varför man köper en sån...
För allt i livet inte är jobbrelaterat? Eller tycker du att jag ska ha olika bilar beroende på vad man gör i livet? Jag bor sist på grusvägen ute på landet med privat väg. Jag tycker att jag behöver en suv för att ta mig hemifrån och komma hem igen. Dessutom har jag hästar jag kör omkring på ibland. Förutom det gillar jag att köra en högre bil där jag ser bra.

Men jag behöver ju också ta mig till jobbet, jag jobbar ju inte hemma. Och eftersom jag bor så avigt till är det svårt att hitta någon att samåka med, vilket resulterar i att jag åker själv i bilen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp