Svala arbetsskor

Hmm, kan vara lite svalare då de inte sluter åt riktigt lika mycket runt foten. Jag har iallafall haft dem i stekhett (både ute och inne) utan att dö..

Hur varm brukar du vara? Jag är varm om fötterna även vintertid. Använde vinterkängor typ två gånger på alla vinterns jobb-promenader vilket ger ett mått på hur varm jag är :p
 
Ja, det är mer skyddskor än sommarskor, själv måste jag ha skyddskor och än så länge är dessa de "svalaste" jag stött på hittills. Förvisso vet jag att det ska tydligen finnas träskor med stålhätta, men känns inte så säkert för hälen. :p

Jag hade nog trillat om jag sprungit på larm i de skorna :o
 
kan inte ett par gympaskor fungera? med tanke på att du antagligen går en hel del i ditt jobb.
tänker på mina som iofs är nära nog 10 år gamla nu, men de är väldigt svala och typ pumpar in luft under foten då man går ^_^ (suger upp vatten också då det regnar dock..)

Jag har hittills alltid använt vanliga gympaskor/sneakers. Vill dock ha en luftig modell, typ med mesh-nät (eller vad det heter), och visste inte riktigt var jag skulle börja leta.
 
ec841033_blackblack_51707.jpg

Det är en sån typ av sko jag letar efter. Dock är jag numera skeptisk till Ecco. Har haft olika par skor innan och är nöjd med mina gå-sandaler som jag har haft i mer än tio år. Min mamma däremot har fått riktiga måndagsexemplar de senaste gångerna och Ecco har inte alls haft ett bra kundbemötande :crazy: Det verkar som att kvalitén blivit sämre.
 
Det är nog en vanesak, jag varken tänker eller känner längre att de är tyngre och klumpiga. Fast det är klart tar jag på mig ett par lätta gympadojjor, oj vad lätt man är på foten då. :p

Jag har så smala (alltså mesiga ;) ) fötter att jag mest halkar omkring i rejäla arbetsskor. Förvisso blir det lite luftigare men ack så ostadigt :p
 
Är det någon särskild modell av Palladium som du tänker på?

Problemet med den sortens arbetsskor som finns på sådana ställen är att de generellt är för tunga/klumpiga/breda för mina fötter. Har ett par rejäla arbetsskor med stålhätta osv. De har jag haft när jag varit placerad i verkstaden men det är jag inte nuförtiden.

Tänker främst på de med lite högre skaft. De är gjorda i canvas och har en betydligt grövre sula än tex Converse. Är från början en vandringskänga för ökenmiljöer. Finns i välsorterade butiker som Scorette tex.

Om du bor i Sthlm med omnejd har jag tips på bra kängbutiker med stort utbud av både smalare och svalare kängor.
Kolla upp märket 5.11 de har en känga jag själv använder. Mer som en jumpasko men med skaft, dragkedja på insidan och luftigöverdel. Den är smal i modellen.
 
Det är en sån typ av sko jag letar efter. Dock är jag numera skeptisk till Ecco. Har haft olika par skor innan och är nöjd med mina gå-sandaler som jag har haft i mer än tio år. Min mamma däremot har fått riktiga måndagsexemplar de senaste gångerna och Ecco har inte alls haft ett bra kundbemötande :crazy: Det verkar som att kvalitén blivit sämre.

Jag har föregångaren till den modellen och den har hållit för flitigt användande i flera år. Trist att bemötandet varit dåligt :down: du kanske kan handla i en vettig butik som säljer Ecco så behöver du ju bara ha med den butiken att göra om du behöver reklamera?
 
Jag har så smala (alltså mesiga ;) ) fötter att jag mest halkar omkring i rejäla arbetsskor. Förvisso blir det lite luftigare men ack så ostadigt :p
Hm, mina fötter är också smala har faktiskt inte upplevt att jag halkar omkring eller så tänker jag inte längre på det. Huvudsaken är ändå att ens fötter trivs, jag ska komplettera mina arbetsskor med sådana där sulor som är anpassade efter ens egen fot. :)
 
Tänker främst på de med lite högre skaft. De är gjorda i canvas och har en betydligt grövre sula än tex Converse. Är från början en vandringskänga för ökenmiljöer. Finns i välsorterade butiker som Scorette tex.

Om du bor i Sthlm med omnejd har jag tips på bra kängbutiker med stort utbud av både smalare och svalare kängor.
Kolla upp märket 5.11 de har en känga jag själv använder. Mer som en jumpasko men med skaft, dragkedja på insidan och luftigöverdel. Den är smal i modellen.

Blir det inte väldigt varmt med högt skaft? Just nu kör jag med låga "golfstrumpor" och försöker dra upp byxbenen så ofta som möjligt. (Hur lätt det nu är när byxorna sitter fastkletade längs låren är en annan sak :banghead: )
5.11 tror jag att vi ofta använder som insatssko. Jag har dock inte upplevt den som särskilt sval men det kanske skiljer mycket mellan olika modeller? Vet du vad din modell heter?

Och nej, jag bor inte i närheten av Stockholm utan i Staffanstorp mellan Malmö och Lund. Däremot vet jag ett antal butiker härnere som säljer 5.11.
 
Hur varm brukar du vara? Jag är varm om fötterna även vintertid. Använde vinterkängor typ två gånger på alla vinterns jobb-promenader vilket ger ett mått på hur varm jag är :p

Jag har haft mina även vintertid i snö eller vad som nu bjuds på -och jag använder inte jobbets tjocka(!) strumpor....
 
Hm, mina fötter är också smala har faktiskt inte upplevt att jag halkar omkring eller så tänker jag inte längre på det. Huvudsaken är ändå att ens fötter trivs, jag ska komplettera mina arbetsskor med sådana där sulor som är anpassade efter ens egen fot. :)

Jag brukar ofta köpa skor på barnavdelningen :o I storlek 38 finns det rätt ofta skor på både barn- och vuxenavdelningen :idea:
 
Värmen är påtaglig och mina fötter lider. Jag tycks ha någon form av överambitiös blodcirkulation och har konstant varma fötter. (Även vintertid.) Finns det någon sval modell som jag kan ha på jobbet?

Krav:
Sval
Bra att stå, gå och springa i
Skydda foten hyfsat (inte sandaler eller någon sorts öppen sko men stålhätta och dyl. är inte nödvändigt)
Lätt
Svart (helst även med svart eller åtminstone mörk sula)

Har du frågat på tygverkstan? Jag har ett par jättesköna skor som de intagna kan få ;), mjuka svarta i skinn. Lätta som tusan
och kalasbra att gå i.
 
Jag har haft mina även vintertid i snö eller vad som nu bjuds på -och jag använder inte jobbets tjocka(!) strumpor....

Haha nej. Jag avskyr de tjocka sockorna som KV har! Jag har tunna ankelsockar eller golfstrumpor, gärna färgglatt mönstrade. Inte alls enligt reglementet men det har blivit min grej :rofl:
Finns sådana typ Converse-skor överallt eller är det i någon särskild butik?
 
Jag har föregångaren till den modellen och den har hållit för flitigt användande i flera år. Trist att bemötandet varit dåligt :down: du kanske kan handla i en vettig butik som säljer Ecco så behöver du ju bara ha med den butiken att göra om du behöver reklamera?

Jag får leta upp någon Ecco-butik och åtminstone se vad de har för modeller inne. Vill gärna prova skorna först.
 
Har du frågat på tygverkstan? Jag har ett par jättesköna skor som de intagna kan få ;), mjuka svarta i skinn. Lätta som tusan
och kalasbra att gå i.

Jag har inte hört något om att det finns sådana skor. De intagna på min nya anstalt har bara badtofflor eller de vita gympaskorna.
 
Haha nej. Jag avskyr de tjocka sockorna som KV har! Jag har tunna ankelsockar eller golfstrumpor, gärna färgglatt mönstrade. Inte alls enligt reglementet men det har blivit min grej :rofl:
Finns sådana typ Converse-skor överallt eller är det i någon särskild butik?

Eller hur?! :wtf:
Äh, då gömmer man bara fötterna under valfritt bord när någon gnällig typ dyker upp...

Mina är från Nike, men det finns nog lite överallt.
 
Vilket sammanträffande, jag har också stl 38, köper dock inte "vanliga" skor så ofta, sliter ut de jag har hemma först. :p

Med tanke på att jag en vanlig vecka använder jobbskor, stallskor och utöver det kanske ett par vanliga sneakers samt sommartid tofflor eller sandaler så borde jag inte äga över 30 par skor :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 341
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Hösten och vintern börjar närma sig Jag söker ett par varma kängor för vintern och rå och blöt höstkyla. Finns det någon varm modell...
2
Svar
22
· Visningar
1 874
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp