Svala arbetsskor

Eller hur?! :wtf:
Äh, då gömmer man bara fötterna under valfritt bord när någon gnällig typ dyker upp...

Mina är från Nike, men det finns nog lite överallt.

Jag gömmer ingenting. Sticker det i ögonen på någon så är det deras problem. Inte ens våra mest nitiska VB:ar (på förra kåken) har protesterat mot mina strumpor. På häktet sas det inget på sex veckor och hittills på nya kåken (en månad) har inget sagt något.
Får hålla utkik efter sådana skor och prova!
 
Med tanke på att jag en vanlig vecka använder jobbskor, stallskor och utöver det kanske ett par vanliga sneakers samt sommartid tofflor eller sandaler så borde jag inte äga över 30 par skor :angel:
Oj, och jag som är bekväm av mig och använder arbetsskorna typ till allt, när jag ska rida byter jag skor dock. Äger själv runt 20 par skor, märkligt egentligen när man knappt använder alla. :rofl:
 
Oj, och jag som är bekväm av mig och använder arbetsskorna typ till allt, när jag ska rida byter jag skor dock. Äger själv runt 20 par skor, märkligt egentligen när man knappt använder alla. :rofl:

Jag tycker att det är för tråkigt med svarta skor till vardags :p (Guldiga, vita med guld-detaljer, svarta-turkos-glittriga, randiga osv ;) )
 
Kolla in Geox finns lite olika modeller med ventilerad sula. Såna har jag på jobbet.Supersköna och inte allt för varma.
 
Jag tycker att det är för tråkigt med svarta skor till vardags :p (Guldiga, vita med guld-detaljer, svarta-turkos-glittriga, randiga osv ;) )
Själv gillar jag klackskor, nackdelen är bara att jag blir så himla lång och sen brukar det ofta gå fortare att slänga på sig dom där "trotjänarna" till gympadojjor om man har bråttom iväg. :angel:
 
Jag har inte hört något om att det finns sådana skor. De intagna på min nya anstalt har bara badtofflor eller de vita gympaskorna.
Gå o fråga :)- Dom brukar får dom till permissionerna hos oss. Går ju inte att traska runt i
gympaskor mitt i vintern. Pssst ;) Gratis är bra :angel:
 
Själv gillar jag klackskor, nackdelen är bara att jag blir så himla lång och sen brukar det ofta gå fortare att slänga på sig dom där "trotjänarna" till gympadojjor om man har bråttom iväg. :angel:

Förr hade jag alltid klackar privat förutom i stallet. Numera är jag så lat att jag bara bär platta skor förutom till riktigt festliga händelser.
 
@LadyCovergirl
Mina 5.11 heter Tactical zipper boot
Då de har dragkedja och går att snöra hur löst/hårt man vill tycker jag de håller sig svala, även om de är kängor.

I övrigt tror jag de Salomon som visats är det svalaste du kan hitta. Speciellt de modeller med tät på ovansidan.
Sen kan jag faktiskt tycka, även om det låter knäppt att just strumpor i ull, tex tunna i merinoull är betydligt svalare än bomullsstrumpor. De andras bättre...

Själv har jag svfm's "misslyckade" gröna mockakänga Peter Pan nu när de är supervarmt. De är det svalaste jag får använda.
Helt okej med en bra sula i. Försök få tag på dom och spreja svarta eller ngt ;)
 
@LadyCovergirl
Mina 5.11 heter Tactical zipper boot
Då de har dragkedja och går att snöra hur löst/hårt man vill tycker jag de håller sig svala, även om de är kängor.

I övrigt tror jag de Salomon som visats är det svalaste du kan hitta. Speciellt de modeller med tät på ovansidan.
Sen kan jag faktiskt tycka, även om det låter knäppt att just strumpor i ull, tex tunna i merinoull är betydligt svalare än bomullsstrumpor. De andras bättre...

Själv har jag svfm's "misslyckade" gröna mockakänga Peter Pan nu när de är supervarmt. De är det svalaste jag får använda.
Helt okej med en bra sula i. Försök få tag på dom och spreja svarta eller ngt ;)

Då är det nog en liknande modell jag har använt. Det ser åtminstone ut så.

Ska ta mig till butiken i Lund och prova Salomon-skorna. De ser väldigt behagliga ut så jag håller tummarna för att det är en bra passform också.
Annars får jag väl gå loss med sprayfärgen. Kanske ska jag använda svart glitterspray :angel: :D
 
Lånar tråden trots jag har motsatt problem från @LadyCovergirl

Jag söker ett par varma arbetsskor/kängor för vintern och rå och blöt höstkyla. Finns det någon varm modell som jag kan ha?

Krav:
Varm
Bra att stå, gå och springa i
Skydda foten hyfsat (stålhätta och dyl. är inte nödvändigt)
Gärna svart

Blir alldeles snurrig av begrepp som skalkänga,1 lagerkänga, 3 lagerkänga, vandringskänga, vinterkänga, goretex, membran. Ska de vara fodrade eller är det bättre med ofodrade med bra sula och vad ska man ha för strumpor då för att inte frysa. De behöver både vara stadiga och smidiga och få bra grepp även när det töat och fryst på ute. Bör man tänka på olika sorters innersulor?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 338
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Hösten och vintern börjar närma sig Jag söker ett par varma kängor för vintern och rå och blöt höstkyla. Finns det någon varm modell...
2
Svar
22
· Visningar
1 874
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp