Bukefalos 28 år!

Svalaste flugtäcket

aleksis

Trådstartare
Har just sålt iväg ett Rambo Sweet Itch flugtäcke av den anledningen att det är så otroligt tungt och känns väldigt varmt och är nu på jakt efter nya flugtäcken. Mitt sto är väldigt varmlivad och har hittills inte använt flugtäcke på henne men känner nu att jag vill köpa ett för att använda framförallt på kvällarna då det kommer mycket knott och mygg som irriterar.

Vad rekommenderar ni för flugtäcken som ni upplever hyfsat svala
Köper helst Horseware men är öppen för förslag :)
 
Har själv Rambo Protector just nu. Har även haft Rambo Fly Buster tidigare som är nästan samma som Protector men med Vamoose i. Tyckte inte det gjorde någon direkt skillnad, så när jag skulle köpa nytt så köpte jag den lite billigare varianten. Tycker inte min blir speciellt varm i sitt. Då går hon ändå i hagar som nästan inte har någon skugga alls. Tycker också att de sitter väldigt bra, så därför kommer jag nog hålla mig till dessa även fortsättningsvis.
 
Nättäcken överlag. Rambo Sweet Itch är extremt varmt så vilket annat nättäcke som helst blir svalare. Tom boetts eksemtäcke är svalare än Rambot.

Jag har HG, men haft hästar här som haft Amigo bug Buster som varit svala med.
 
Nättäcken överlag. Rambo Sweet Itch är extremt varmt så vilket annat nättäcke som helst blir svalare. Tom boetts eksemtäcke är svalare än Rambot.

Jag har HG, men haft hästar här som haft Amigo bug Buster som varit svala med.

Tack för svar!
Sitter och kikar nu på Amigo Bug Buster Vamoose och Amigo Bug Rug. Vet du om Bug Rug är ungefär lika svalt som Bug Buster? Enligt det jag kan läsa mig till så verkar Bug Buster svalare?
 
Tack för svar!
Sitter och kikar nu på Amigo Bug Buster Vamoose och Amigo Bug Rug. Vet du om Bug Rug är ungefär lika svalt som Bug Buster? Enligt det jag kan läsa mig till så verkar Bug Buster svalare?

Ingen aning tyvärr, men någon annan kanske har erfarenhet av båda =) Jag gissar att det inte är någon större skillnad.
 
Tack för svar!
Sitter och kikar nu på Amigo Bug Buster Vamoose och Amigo Bug Rug. Vet du om Bug Rug är ungefär lika svalt som Bug Buster? Enligt det jag kan läsa mig till så verkar Bug Buster svalare?

Om du har tänkt att skydda hästen mot mygg och knott så bör du köpa ett som sitter åt i halsen. Dom täckena du kollat på är helt verkningslösa mot stickande insekter. Ska det skydda mot det så rekomenderar jag att satsa på ett eksemtäcke. Boetts eksemtäcken är suveräna mot sånt, känns tjocka och varma men jag har aldrig sett en häst bli för varm med dom på.
 
Jag har både Rambo Fly Buster Vamoose och Amigo bug Buster Vamoose och båda är svala. Amigot är mjukare och Rambo hårdare och kraftigare. Amigot passar en bredare bog, Rambo passar både bred och smal bog! Jag är väldigt nöjd över Rambot och skulle köpa ett sånt.
 
Om du har tänkt att skydda hästen mot mygg och knott så bör du köpa ett som sitter åt i halsen. Dom täckena du kollat på är helt verkningslösa mot stickande insekter. Ska det skydda mot det så rekomenderar jag att satsa på ett eksemtäcke. Boetts eksemtäcken är suveräna mot sånt, känns tjocka och varma men jag har aldrig sett en häst bli för varm med dom på.
Vilka täcken finns det där man själv kan bestämma hur de ska sitta åt i halsen?
Jag har själv haft problem med att de är för små i halsen.. :/
 
Om du har tänkt att skydda hästen mot mygg och knott så bör du köpa ett som sitter åt i halsen. Dom täckena du kollat på är helt verkningslösa mot stickande insekter. Ska det skydda mot det så rekomenderar jag att satsa på ett eksemtäcke. Boetts eksemtäcken är suveräna mot sånt, känns tjocka och varma men jag har aldrig sett en häst bli för varm med dom på.

Fast helt verkningslösa. vad grundar du det på?

Absolut att t ex ett eksemtäcke är svårslaget så. Men här så nog skyddar även nättäcke rejält mycket jämfört med inget täcke. Jag har dessutom zebramönstrat vilket ger än större skillnad.

Så, nog hjälper både nät och de Amigotäcken som TS har kikat på jämfört med täckeslöst.
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 858
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 012
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp