Bukefalos 28 år!

Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Men jag vill ha en som minst ska kunna göra rätt för sig med gångarter och samlingskapacitet för medelsvår, hur lätt är det för travarna med galoppombyten? ja, SG-nivå i dressyr med travare är imponerande. Det finns säkert guldkorn, men jag skulle inte köpa en fjording heller( förlåt fjordingfans) , då hellre en travare tror jag...:D
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Eh Ja, travet är beroende av spelarna.
Men det tar ju ändå inte bort det faktum att jag inte tycker spelarna ska få bestämma reglerna för travsporten o skulle det bli så, att spelarnas tryck skulle sätta hästarna i andra hand, så skulle jag o massor av människor jag känner sluta med trav.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Lite OT
Men vi har du diskuterat PISKA en hel del i denna tråden.

Och utan att få nån debatt om, eller börja kasta skit på.
Så undrar jag sonika vad starffet för detta är:

img_6623_22664334.jpg

Den är tagen nu vid Globen och är Monica Therodorescu
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Håller hon inte spöt i andra handen?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

jo, det antar jag att man kan, men hon kanske har ridit förbi en taggbuske av nåt slag...

Ja, det finns ju rätt många såna i globen...

Eller så har hon piskat sin häst... det ser ju ut så iallafall...
Men det är ju inte vad jag var intresserad av, alternativa sätt till hur korvar på rumpan kan uppstå.

Jag var intresserad av straffet.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Min gissning på bilden är att ekipaget redan gjort sin start som gått åt h**te och där blir hästen "uppläxad". Jag tycker definitvt att ryttaren ska tilldelas straff. Absolut, utan tvekan. 1000 spänn för varje synligt piskrapp.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Är inte säker på vad det blir för straff om man misshandlar sin häst på en dressyrtävling men jag antar att man kan bli avstängd från tävling, polisanmäld och slutligen beläggas med djurförbud??
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Min gissning på bilden är att ekipaget redan gjort sin start som gått åt h**te och där blir hästen "uppläxad". Jag tycker definitvt att ryttaren ska tilldelas straff. Absolut, utan tvekan. 1000 spänn för varje synligt piskrapp.

Vi är nog alla överens om att straff bör tilldelas..
För mig är det polisanmälan som gäller i fall som detta o självklart uteslutning ur ridförbundet(?) indragen licens osv...

Men det jag undrar är vad straffet blev, alltså-... Hon kan ju knappats ha spöat upp sin häst i globen eller närliggande utan att någon såg o anmälde.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Absolut. Tycker det är verkligen märkligt att hästen kan se ut så där i så "stora" sammanhang så som Globen, inför världens dressyrfolk. Kanske ingen hade tillräckligt med skinn på näsan för att verkligen göra en anmälan?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Vi är nog alla överens om att straff bör tilldelas..
För mig är det polisanmälan som gäller i fall som detta o självklart uteslutning ur ridförbundet(?) indragen licens osv...

Men det jag undrar är vad straffet blev, alltså-... Hon kan ju knappats ha spöat upp sin häst i globen eller närliggande utan att någon såg o anmälde.

Men är du säker på att det är piskrapp då? Jag tycker man borde hört/läst nåt om det, Globen är ju ganska bevakat.
Men jag har bestämt för mig att jag såg flera julgranar i globen.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Men är du säker på att det är piskrapp då? Jag tycker man borde hört/läst nåt om det, Globen är ju ganska bevakat.
Men jag har bestämt för mig att jag såg flera julgranar i globen.

Så hästen sprang in i en julgran och blev så där??

DU!
JAg har en flock med unghästar som går på skogsmark med granar överallt.
Inte nån ser ut så där.....
Och det borde dom ju om man tänker på att det går i 200 bland träden ibland...

Bättre orsak får du gissa det till...

AM
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Men är du säker på att det är piskrapp då? Jag tycker man borde hört/läst nåt om det, Globen är ju ganska bevakat.
Men jag har bestämt för mig att jag såg flera julgranar i globen.

Ja, om hon slog hästen med julgranen då..
Svårt ha fantasi nog att få det till att något annat skett som får det precis se ut som piskrapp på rumpan faktiskt :eek:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag tycker att fokus borde vara på alla tränings metoder som skadar hästarna istället för hur man driver sista 400 metrarna i ett lopp.



BINGO!!
Tål att upprepas.

Sedan ska det börjas redas upp någonstans, kanske med drivningen. Men jag misstänker att det är fel ände om man tittar på travet som spelsport.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

BINGO!!
Tål att upprepas.

Sedan ska det börjas redas upp någonstans, kanske med drivningen. Men jag misstänker att det är fel ände om man tittar på travet som spelsport.

Precis :p Vi kan inte ändra på drivnings reglerna så enkelt. För min del så har jag faktiskt förespråkat fri drivning för det är inte där man skadar hästen utan alla oseriösa tränings metoder som kommer upp med stora förslitnings skador på en 3årig ostartad häst. Såg en annons på en sida om en 3årig häst med gaffelbands skada. Det tycker jag är värre än om man driver hästen hårt på upploppet. Det skall dom tåla. Men en häst säger inte ifrån att du tränar mig för hårt utan den är snäll och försöker att springa så mycket den kan. Ofta blir dom skadade av att tränas för hårt/för fort/för mycket inte av lite drivning.

Det är min uppfattning om travet.

Och min uppfattning om mycket inom den lägre ridsporten är att hästarna enbart motioneras och inte tränas och när det väl tränas tränas alldeles för lite. Vet inte om det bara är min uppfattning men dom hopptävlingarna jag har varit på tycker jag att flera av hästarna är helt slut efter uppvärmning och en hoppning. (stog föresten och skällde ut en veterinär som släppte ut en häst för omhoppning när hästen visade på en hälta vänster fram. Tyckte det skulle vara klockrent att den inte skulle fått vara med. Men det är min åsikt.
Skulle gärna vilja ha en liten inblick i hur man tränar tex en hopphäst elle distans. :banana::bump:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Lite OT
Men vi har du diskuterat PISKA en hel del i denna tråden.

Och utan att få nån debatt om, eller börja kasta skit på.
Så undrar jag sonika vad starffet för detta är:



Det är inte alls OT, även om det inte hör till trav, MT ska självklart diskas och till det en avstängning.

Nu har jag inte hunnit läsa ridsport men jag hoppas verkligen de skriver om detta. Nu så är dressyrskribenten där ett menlöst vrak och månar om att hålla sig sams med alla dressyrmisshandlare, så jag undrar...ska kolla tidningen...annars ska jag sannerligen maila.:mad:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

jo, det antar jag att man kan, men hon kanske har ridit förbi en taggbuske av nåt slag...



Jag hoppas detta är ett dåligt skämt från din sida, travet kör iaf inte med så dåliga bortförklaringar att det stått en taggbuske ivägen för deras hästar.:eek:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om Åke Svanstedt fälls sänks en av travets största profiler. Travsporten? Inte mycket. Svanstedt blir bortstädad, bortglömd...
Svar
1
· Visningar
1 024
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Den holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven, världsetta och OS-guldmedaljör, kommer till Scandinavium och Göteborg horse show...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp