Bukefalos 28 år!

Svartmögel och gravid!!!

Jettan

Trådstartare
Vi har sedan några veckor tillbaka upptäckt att vi har svartmögel i vårt stall. Våra hästar har varit sjuka av och till i över ett år utan att vi begripit varför, men nu fick vi förklaringen till varför det varit så... Svartmögel finns i olika former men i stort så gör det att immunförsvaret blir nedsatt och man drabbas därmed av olika former av sjukdomar. Dess påverkan på människor är att man kan utveckla astma och andra luftvägsproblem av möglet.

Vi hyr och har bott här i tre-fyra år nu och under den här tiden har jag varit mer sjuk än frisk, jag har haft stora problem med bihåleinflammationer, något som jag aldrig haft tidigare och jag är konstant trött och har ofta huvudvärk. Jag har trott att det berott på att jag jobbar mycket med barn (är lärare), men jag spenderar ju också mycket tid i stallet och ibland jobbar jag i princip heltid där. Har nu också funderat på om vi har svartmögel även i hemmet...

Vi SKA flytta, om ca. två månader, men jag är ju naturligtvis bekymrad för om och hur detta kan påverka fostret... Straxt innan vi fick reda på att vi hade svartmögel fick jag ny bihåleinflammation som jag behandlade med kortisonnässpray, nu kan jag inte sluta med sprayen för om jag gör det får jag huvudvärken från helvetet och vill bara sova hela tiden.

Jag ville väl mest höra om någon vet något om mögel och graviditeter?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 013
Senast: Lillefrun
·
Småbarn Tycker vi är sjuka hela tiden, inte dottern lika mycket som vi föräldrar. Min sambo fick tex öroninflammation som inte gav sig utan...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
11 380
Senast: ako
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 425
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp