Bukefalos 28 år!

Svensk politik nr 3

Men det är ju det media och all seriös journalistik har gjort ända sedan SD intog Sverige. All möda, kraft och energi som lagts på att få ner SD på knä har ju istället fått helt motsatt effekt. Är det inte uppenbart för alla vid det här laget?
Media och seriös journalistik har granskat partiet, som man gör med alla partier, men eftersom att SD driver politik på ett annat vis än vad som är brukligt, så har granskningarna sett annorlunda ut. Alla vet att det brukat ha motsatt effekt för väljarna, men media ska ju definitivt inte undvika att granska därför?

Egentligen slår den här granskningen hårdast på M, KD och L som alla hävdat att SD mognat, när så inte är fallet.
 
Utredningen om en ny vapenlagstiftning är klar. Det fanns en del hopp bland Sveriges jägare om lättnader men utredaren verkar ha tänkt tvärtom. Bland annat så verkar det som om den öppning om att få använda AR för jakt nu stängs.
Jag såg också, och jag tycker att det låter klokt.

Minns dock att jag skrev här på Buke om att jag tyckte att det kändes så kontraproduktivt att tillåta AR för jakt i samband med när gängkriminaliteten ökade tillsammans med skjutningar - men det höll rätt få med om ;)
 
Jag såg också, och jag tycker att det låter klokt.

Minns dock att jag skrev här på Buke om att jag tyckte att det kändes så kontraproduktivt att tillåta AR för jakt i samband med när gängkriminaliteten ökade tillsammans med skjutningar - men det höll rätt få med om ;)
Jag står på jägarnas sida här. Hur ett vapen ser ut påverkar inte hur lämpligt det är för jakt. För älgen blir det likadant. Och hur jaktvapen ser ut påverkar inte heller gängkriminaliteten.

Det ska hur som helst bli intressant att se vad remissinstanserna tänker.
 
Det fetstilta. Ja exakt. Som när S lät MP fick bestämmande rätt kring att rasera Sveriges säkra elförsörjning tex.
Haha, men herregud. Hur kan du jämföra SDs organiserade fejkade gräsrötter som uppviglar hätsk stämning mot meningsmotståndare eller minoritetsgrupper jämfört med elfrågor? Jag antar att det är kärnkraftsmotstånd du åsyftar, men det stora problemet är väl egentligen avregleringen av elmarknaden 1996. Och visst, då hade sossarna makten, men det är inte som att regeringen Bildt inte drev frågan innan dess.
 
Media och seriös journalistik har granskat partiet, som man gör med alla partier, men eftersom att SD driver politik på ett annat vis än vad som är brukligt, så har granskningarna sett annorlunda ut. Alla vet att det brukat ha motsatt effekt för väljarna, men media ska ju definitivt inte undvika att granska därför?
Det fetstilta: Nej verkligen inte. Jag önskar ha mer infiltration från medier i samtliga partikorridorer -så väljare får höra vad som sägs i fikarummen och vid interna möten -inte bara från SD:s kontor. Och mitt svar som du citerar var ett svar på golit:s nr 594 där han delger oss sin våta dröm om att Kalla fakta skulle ha ett ess i rockärmen att dra fram vid väl valt tillfälle som om det skulle vara något som skulle få SD på knä.
Och Precis som du säger så har Andersson ett stort stöd hos sin väljarbas -trots historieförfalskning och ljug inom partiet. Bara hon håller sig undan att kritiserar Hamas eller ens knystar om att Hamas är en terrororganisation som absolut inte ska hyllas i Sverige. Gäller förresten hennes allierade ochså. Det är därför vänstern går som katten kring het gröt och väljer att focka på Israel istället.
 
Det fetstilta: Nej verkligen inte. Jag önskar ha mer infiltration från medier i samtliga partikorridorer -så väljare får höra vad som sägs i fikarummen och vid interna möten -inte bara från SD:s kontor. Och mitt svar som du citerar var ett svar på golit:s nr 594 där han delger oss sin våta dröm om att Kalla fakta skulle ha ett ess i rockärmen att dra fram vid väl valt tillfälle som om det skulle vara något som skulle få SD på knä.
Och Precis som du säger så har Andersson ett stort stöd hos sin väljarbas -trots historieförfalskning och ljug inom partiet. Bara hon håller sig undan att kritiserar Hamas eller ens knystar om att Hamas är en terrororganisation som absolut inte ska hyllas i Sverige. Gäller förresten hennes allierade ochså. Det är därför vänstern går som katten kring het gröt och väljer att focka på Israel istället.

Jag har hört Magdalena Andersson uttala sig om Hamas terrordåd och Hamas i mer allmänhet också. Inte minsta spår av positiva ordalag eller undvikande av fördömande.
 
Jag står på jägarnas sida här. Hur ett vapen ser ut påverkar inte hur lämpligt det är för jakt. För älgen blir det likadant. Och hur jaktvapen ser ut påverkar inte heller gängkriminaliteten.

Det ska hur som helst bli intressant att se vad remissinstanserna tänker.
Och det är en helt rimlig ståndpunkt, såklart. Jag är väl mer en udda fågel som är emot de flesta förslagen på "hårdare tag" (tror på förebyggande åtgärder och rehabilitering) förutom just de som rör just vapen. :)
 
Det fetstilta: Nej verkligen inte. Jag önskar ha mer infiltration från medier i samtliga partikorridorer -så väljare får höra vad som sägs i fikarummen och vid interna möten -inte bara från SD:s kontor. Och mitt svar som du citerar var ett svar på golit:s nr 594 där han delger oss sin våta dröm om att Kalla fakta skulle ha ett ess i rockärmen att dra fram vid väl valt tillfälle som om det skulle vara något som skulle få SD på knä.
Och Precis som du säger så har Andersson ett stort stöd hos sin väljarbas -trots historieförfalskning och ljug inom partiet. Bara hon håller sig undan att kritiserar Hamas eller ens knystar om att Hamas är en terrororganisation som absolut inte ska hyllas i Sverige. Gäller förresten hennes allierade ochså. Det är därför vänstern går som katten kring het gröt och väljer att focka på Israel istället.
Det är väl just det Kalla fakta gjort bra, tex. när de undersökte hur villiga alla partierna var till att ta emot lite för stora anonyma gåvor.

Men vad sysslar hon med för historieförfalskning? Och hon har fördömt Hamas, något som också MP, V och C gjort.
 
Det fetstilta: Nej verkligen inte. Jag önskar ha mer infiltration från medier i samtliga partikorridorer -så väljare får höra vad som sägs i fikarummen och vid interna möten -inte bara från SD:s kontor. Och mitt svar som du citerar var ett svar på golit:s nr 594 där han delger oss sin våta dröm om att Kalla fakta skulle ha ett ess i rockärmen att dra fram vid väl valt tillfälle som om det skulle vara något som skulle få SD på knä.
Och Precis som du säger så har Andersson ett stort stöd hos sin väljarbas -trots historieförfalskning och ljug inom partiet. Bara hon håller sig undan att kritiserar Hamas eller ens knystar om att Hamas är en terrororganisation som absolut inte ska hyllas i Sverige. Gäller förresten hennes allierade ochså. Det är därför vänstern går som katten kring het gröt och väljer att focka på Israel istället.
Att öppet ljuga är många skyldiga till och mindre problematiskt då öppet ljugande kan synas. Att i det dolda driva påverkansoperationer utifrån falsk information är något helt annat, det går inte på samma sätt att bemöta och ansvarsutkräva.

I båda fallen är fri media det viktigaste demokratin har, det är tredje statsmakten som måste försvaras.
 
I båda fallen är fri media det viktigaste demokratin har, det är tredje statsmakten som måste försvaras.

Ja, SD tycker att den snarare ska försvagas i ungersk anda, så att sanningen blir lite mer relativ och töjbar när de behöver det. Det är jobbigt med granskningar när man har så knepigt förhållande till fakta. Det finns tendenser i utredningen av senaste sändningstillståndet för public service att man låter SD påverka det åt fel håll, så försvaret behöver vara starkt och aktivt.
 
Haha, men herregud. Hur kan du jämföra SDs organiserade fejkade gräsrötter som uppviglar hätsk stämning mot meningsmotståndare eller minoritetsgrupper jämfört med elfrågor? Jag antar att det är kärnkraftsmotstånd du åsyftar, men det stora problemet är väl egentligen avregleringen av elmarknaden 1996. Och visst, då hade sossarna makten, men det är inte som att regeringen Bildt inte drev frågan innan dess.
Avregleringen av elmarknaden gjordes 1992 och då var Bildt statsminister och pådrivande.
 
Jag står på jägarnas sida här. Hur ett vapen ser ut påverkar inte hur lämpligt det är för jakt. För älgen blir det likadant. Och hur jaktvapen ser ut påverkar inte heller gängkriminaliteten.

Det ska hur som helst bli intressant att se vad remissinstanserna tänker.
Det finns en del "vapenfetischister" i vissa jägarkretsar. Det är bra att få ha fler vapen, men halvautomaterna är problematiska.

Inte minst därför att det finns en risk för att det skulle börja bli intressant att råna eller stjäla halvautomater från jägare, eller att betala oseriösa "jägare" för att skaffa licensbelagda halvautomater.

För kontrollen i fält är ytterst måttlig. Ingen av mina bekanta vad jag vet, har haft någon oanmäld kontroll avseende vare sig förvaring eller skick på sina legala vapen (lantlig miljö).

De jag har någon som haft någon form diskussion kring sina vapen, är t.ex. jägare som haft "problem" med djurskyddskontroller, eller som "sparkats ut" från jaktlag p.g.a. problem att upprätthålla regler.
 
Men det är ju det media och all seriös journalistik har gjort ända sedan SD intog Sverige. All möda, kraft och energi som lagts på att få ner SD på knä har ju istället fått helt motsatt effekt. Är det inte uppenbart för alla vid det här laget?
Ett avslöjande lär inte bota SDombierna, men kan få andra att avhålla sig från umgänge.
 
Jaha, trots öppet mål lyckas nu alltså S än en gång köra i diket. Kunde de inte bara gjort som Demirok? Men nej nej, istället börjar de tjafsa om ID för sociala medier. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jbo4Ab/s-vill-stanga-ner-trollfabriker-i-hela-eu
Hahaha ja du får ju tänka på att det är val snart. För Demiroks del så spelar det ju ingen roll vad han än säger. Det har han råd med för det går ju ändå så dåligt för han och hans parti
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 471
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 793
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 941
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp