Bukefalos 28 år!

Svenska "humorprogram"

Piek

Trådstartare
I feberfrossan fastnade Tv:n på fyran och mumbo jumbo och jag inser att jag aldrig har förstått vad som är roligt med den här typen av program.
Det är dåliga sketcher och parodier på mer eller mindre kända människor. Det är skrikig, tramsigt och dåliga imitationer.

Är det någon som tycker det här är bra tv? (Uppenbarligen eftersom det varit stående som fredagsunderhållning på fyran i olika varianter så länge Jag kan minnas?
Vad är det som är kul?? Snälla upplys mig!
 
I feberfrossan fastnade Tv:n på fyran och mumbo jumbo och jag inser att jag aldrig har förstått vad som är roligt med den här typen av program.
Det är dåliga sketcher och parodier på mer eller mindre kända människor. Det är skrikig, tramsigt och dåliga imitationer.

Är det någon som tycker det här är bra tv? (Uppenbarligen eftersom det varit stående som fredagsunderhållning på fyran i olika varianter så länge Jag kan minnas?
Vad är det som är kul?? Snälla upplys mig!
Har också råkat se detta program, och det är verkligen (enligt min smak då) förfärligt.... :crazy: Fast jag tycker nog att sketcher och parodier kan vara rätt kul, men just detta programmet är för flamsigt för mig.
 
Och jag älskar delar av Mumbo Jumbo :D Svårt att förklara varför, men tex parodierna på Mandelmanns tycker jag är så himla roliga.

(Sen finns det andra sketchprogram som är jämnare och bättre enligt mig men ändå)
 
I feberfrossan fastnade Tv:n på fyran och mumbo jumbo och jag inser att jag aldrig har förstått vad som är roligt med den här typen av program.
Det är dåliga sketcher och parodier på mer eller mindre kända människor. Det är skrikig, tramsigt och dåliga imitationer.

Är det någon som tycker det här är bra tv? (Uppenbarligen eftersom det varit stående som fredagsunderhållning på fyran i olika varianter så länge Jag kan minnas?
Vad är det som är kul?? Snälla upplys mig!

Jag tycker att såna program är trevligt att ha i bakgrunden när en gör något annat. Alltså, jag kan uppskatta vissa sketcher men det är inget jag aktivt kollar på. Men jag kanske är lite partisk också eftersom jag känner några som är med och gör programmet.
 
Jag försökte titta på Mumbo Jumbo något av de första avsnitten, men jag ser för lite på TV och fattar inte vad och vem det är de ska härma och göra parodi av så det fallerade för min del...:confused:
 
Håller helt med. Helt obegripligt taffligt, pinsamt dåligt. Rena elakheter, förolämpande parodier, poänglöst och bara dåligt dåligt dåligt.

Ja! Det som fick det att brista för mig igår var när de gjorde en parodi på killen från Bonde söker fru. Det kändes som de gick över gränsen där. Även om det kanske var ganska oskyldigt tror jag inte att han tyckte det var speciellt kul... Det var nog inte den typen av offentlighet han ville ha när han tackade ja till bonde.

Men jag tycker ju inte heller att det någonsin borde vara ok att driva med någon på nationell tv utan deras godkännande (som jag inte har någon aning om de har)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp