Sveriges Mästerkock - Ulvlek

lilla gumman, dina tankar är lite för luddiga för att någon ska hänga med
aj då
Jag tyckte jag var klar och tydlig? :idea:
Menade i vart fall så här
Även OM man får reda på vem som är ledaren hur ska man kunna veta vilka den valt att vara i lyan med den?
Ledaren kan ju ha tänkt precis hursomhelst som jag ser det

hur menar du att man ska få korn på lyan om man får koll på ledaren:)
 
Uppdaterar

Köksförebilder:

1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump - (McDonalds) Jevgenij Prigozhin
4. Anna Anka - Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York
5. hemlig - Mormor
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi och Mao Zedongs fyra fruar


Du menar för att ledaren valt sina kompisar? Jag trodde vi alla var vänner tills leken började ;).
Ja, eller jag tänkte att iom att lyan faktiskt inte är lottad så skulle man kanske kunna hitta ett mönster, när/om man får reda på vem ledaren är.
 
Jag var beredd att lägga min röst på @Donald Trump , alla vet väl att han är ond. Åtminstone korkad :angel:. Men nu har det ju kommit en röst där redan...Får klura vidare.

och no offense, men jag får kämpa hårt för att inte rösta på @Donald Trump bara för att världen vore bättre utan honom. Men inser att rösten bör vara lekrelaterad, eller vad säger vår käre LL? @Paddington

Jag trodde det var tabu med dalmatinvalppäls. Men med tanke på att jag inte är mest hatad så verkar det som världen börjar förstå :love:
 
Nu har jag satt mig på bryggan och täljt på en pinne, och druckit en härlig kopp kamomillte. Ibland är det som att det är lättare att tänka då. Fast ändå inte riktigt här.

Paow är ett rart och frejdigt flickebarn. Men hon är lite väl fixerad vid att ha så lite kläder på sig som möjligt? Det borde vara varmt för en luden ulv att behöva ha förkläde och en massa kläder - det är en liten varning där.

Mandelman och jag är lika på många sätt! En härlig och glad och kärleksfull man. Men han verkar också snabb att fånga upp det där med naket. Varning nr 2.

FarmenQristina är inte lika med på naket. Är det för att skona tittarna, eller för att hon själv inte svettas av ulvpäls under förklädet - eller är det för att bara lägga ut dimridåer? Osäker.
Alexandra Zazzi är så här glad och ivrig åt att få börja :banana: Men... sedan då? Upptagen av ulvdiskussioner kanske? Lite misstänkt.

Kinesiska Muren lovar hänsynsfullt att försöka inte vara i vägen i skafferiet. Det är fint. Går ut hårt med en röst på Donald Trump. Men kan en ulv verkligen vara förklädd till 600 mil stenmur? Känns knepigt. Nästan lika knepigt som att ställa upp i Sveriges Mästerkock. Möjligen om det är en trollpacka.

Åsså Donald Trump. Jag är ledsen, men han/du är inte så mysig. Han borde tälja mer på en pinne, och dricka kamomillte och koka äppelmos så skulle han säkert må mycket bättre.

AnnaAnka - en av alla härliga kvinnor här och lite mer påklädd än Paow så länge i alla fall. Men vill hon vara vän med mig för att vi ska hjälpas åt, eller vill hon bara sätta näbben i ryggen på mig när jag sitter och slappnar av på bryggan? Jag vill ju allra helst bara vara vän med ALLA :up: men börjar förstå att det kommer inte att gå här. :down: Håller lite uppsikt.

Cruella dalmatinerkvinnan - jag får inget riktigt grepp om henne. Hon flirtar inte med mig ens? Är hon immun mot min mys-utstrålning, eller är hon kanske bara sådär på sin vakt som man verkar behöva vara här, tills man förstår sig på de andra lite mer? Oklar.

bollen_ har sin mamma som förebild i köket.
Även Blacksmithfarm Som många andra, men det är ju helt rimligt.
Och hemlig en variant på samma tema med mormor som förebild. Samlat grepp på dessa är att de är misstänkta.

Den totala sammanfattningen är alltså: alla är misstänkta. Så mycket hjälp av det kamomillteet. Ska testa lite av mitt eget vin och se om det blir klarare då!

Det är väldigt omysigt att behöva rösta alls. :down: Men för att få lite fart så tills annat eventuellt meddelas:

Mys-Ernst röstar på Paow (förlåt :cry: ) För att hon verkar svettas under förklädet och för att hennes "kompis"-avsikter (läs: raggning) just i dessa sammanhang kan tyda på något mysko. Tyvärr. Eller inte. Men. Ja.
 
Asså ja har fått korn på en sexig kamerakille. Han påminner lite om Smajl tycker ja. Måste alltså rösta nu så ja kan gå å roa mig.

Ok, så Donald Trump e väl inte så festlig, men ja vill ändå inte rösta ut nån kille än, de e för tidigt i leken. Ernst e ju värsta nallebjörnen å han kan ja mysa me vid behov när ingen ser.

Ankan känns som en härlig tjej, tror vi kan hångla ihop bara hon fått i sej lite drinkar. Cruella har typ lovat mej en päls å de e ju så sexigt! Så de kan ja inte rösta på.

Men hemlig vägrar hångla me mej å de e ju typ skandal! Så då får det bli där ja röstar ikväll.

Paow röstar på hemlig

Over and out! (De e engelska för att ja ska gå å göra nåt som LL inte får veta).
 
Cruella dalmatinerkvinnan - jag får inget riktigt grepp om henne. Hon flirtar inte med mig ens? Är hon immun mot min mys-utstrålning, eller är hon kanske bara sådär på sin vakt som man verkar behöva vara här, tills man förstår sig på de andra lite mer? Oklar.
Älskling, förlåt men ja! Inget mys. Skaffa valpar eller laga mat. Ge mig en valp eller 101 :love:
 
Uppdaterar

Köksförebilder:

1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump - (McDonalds) Jevgenij Prigozhin
4. Anna Anka - Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York
5. hemlig - Mormor
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi och Mao Zedongs fyra fruar

påminner @FarmenQristina om hennes förebild
 
Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20.01 Mys-Ernst röstar på Paow
20.03 Paow röstar på hemlig

Donald Trump 1
Paow 1
hemlig 1
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp